پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اعتکاف

حوزه/مدیر مدرسه علمیه قهستان گفت: اعتکاف بستری مناسب برای ایجاد و تقویت روحیه جهادی است ارزش اعتکاف فقط برای شخص معتکف نیست؛ اعتکاف موجب احیای ارزش های دینی در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام مهدی شبان مدیر مدرسه علمیه قهستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: اعتکاف بستری مناسب برای ایجاد و تقویت روحیه جهادی است ارزش اعتکاف فقط برای شخص معتکف نیست؛ اعتکاف موجب احیای ارزش های دینی در جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: با نگاه اجمالی به احکام اعتکاف می توان فهمید که اعتکاف عبادتی است که در آن به جهات مختلف فردی و اجتماعی توجه شده است .

مدیر حوزه علمیه قهستان اعتکاف را مدیریتی برای خودسازی دانست و تصریح کرد: اعمالی که یک معتکف در طول روز مانند خوردن و آشامیدن در طول روز و حتی استفاده از بوی خوش در اعتکاف انجام می دهد، عرصه ریاضت و تمرین برای خودسازی فرد معتکف است.

حجت الاسلام شبان معتکفین را به عاشقی برای رسیدن به عشق خود توصیف کرد و خاطرنشان کرد: دلداگان در طول 3 روز به میعادگاه عاشقی وارد می شوند تا وقت خود را فارق از مباحث مادی و دنیوی به اعتکاف و روزه سپری کنند.

وی ادامه داد: اعتکاف محلی است که انسان می تواند به دنبال الگویی برای سبک زندگی بهتر باشد تا بتواند بعد از این ایام نسبت به گذشته تغییر در زندگی خود انجام دهد.

مدیر حوزه علمیه قهستان با اشاره به آثار و برکت اعتکاف گفت: یکی از آثار اعتکاف، قرب الهی و همچنین نزدیکی به خداوند از سوی بندگان است که حس خوبی را به انسان می دهد و از خداوند متعال می‌خواهد تا گناهانش را ببخشد.

حجت الاسلام شبان اعتکاف را گریز از لذت گرایی و مهار حس خودمحوری و برتری جویی دانست و گفت: اعتکاف بازگشت از قبله دنیاگرایان به سمت و سوی قلب و قبله هستی است.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha