چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام‌ حبیب الله شعبانی

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: در برابر شعار سال همه مسئولان و مردم موظف هستند تا با اجرای اقتصاد مقاومتی و توجه به سخنان رهبری زمینه ساز رونق تولید داخلی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته همدان با تبریک ایام ماه رجب و سال نو، گفت: ماه رجب یکی از بهترین ماه هایی است که انسان می تواند به خود سازی بپردازد.

وی افزود: اولین راهی که باعث می شود انسان مورد رضوان الهی قرار بگیرد و درهای جهنم به روی او بسته شود، گرفتن روزه در این ماه پر برکت است.

امام جمعه همدان با اشاره به ثواب بالای این کار در ماه رجب، خاطر نشان کرد: در احادیث داریم که اگر همه زمین تبدیل به طلا شود و آن نیز انفاق شود بازهم ثوابش به اندازه ثواب روزه ماه رجب نخواهد بود.

وی با بیان این که در اسلام بن بستی وجود ندارد، اظهار کرد: اگر کسی به دلیل مشکلات نتواند کاری را انجام دهد به معنای آن نیست که درهای رحمت الهی بر روی او بسته خواهد شد، بلکه راه های متفاوتی در اسلام برای کسب ثواب وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: اگر فردی نتواند روزه بگیرد و روزه برای سلامتی او ضرر داشته باشد باید با دادن صدقه و کمک به فقرا از این ماه پربرکت دست خالی بیرون نیاید.

وی با تاکید بر لزوم توجه به فقرا در دین اسلام، یادآور شد: با دادن یک لقمه نان به فقیری نه تنها تمام ثواب های فرد روزه دار برای آن فرد نوشته خواهد شد، بلکه ثوابی بیشتر از آن نیز ثبت خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی، سومین راه استفاده از برکات ماه رجب را گفتن ذکر " سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِيلِ، سُبْحَانَ مَنْ لا يَنْبَغِي التَّسْبِيحُ إِلّا لَهُ، سُبْحَانَ الْأَعَزِّ الْأَكْرَمِ، سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ" عنوان کرد و گفت: با گفتن این ذکر ثواب هر دو عمل روزه گرفتن و دادن صدقه برای فرد نوشته خواهد شد.

وی افزود: خداوند بنا دارد از هر راهی که شده است بشر را برای راهی شدن به بهشت تشویق کند و برای این مهم راه های مختلفی را قرار داده است بنابراین با این الطاف الهی رفتن به بهشت و رسیدن ب رضوان الهی سخت نیست تنها کمی همت و توجه می خواهد.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری نام گذاری شده است، خاطر نشان کرد: چند سالی است که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال ها توجه به مسائل معیشتی مردم و اقتصادی را تاکید دارند.

وی ادامه داد: در برابر شعار سال همه مسئولان و مردم موظف هستند تا با اجرای اقتصاد مقاومتی و توجه به سخنان مقام معظم رهبری، زمینه ساز رونق تولید داخلی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: مسئولان با حمایت از کارگاه ها، اجرای درست قوانین، نظارت کامل و تسهیل فرایند تولید و مردم نیز با خرید کالاهای ساخت داخل می توانند زمینه ساز تحقق این شعار در سال 98 باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha