جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهید روحانی مدافع حرم علی تمام زاده

حوزه/ همسر شهید تمام زاده گفت: شهدا رفتند تا ارزش ها حفظ شود و وقتی می‌بینیم گاهی کوتاهی‌هایی صورت می‌گیرد و نسبت به انجام برخی منکرات در جامعه بی‌تفاوتی‌هایی انجام می‌شود، تأسف می‌خوریم.

زهرا حسنلو، همسر شهید روحانی مدافع حرم علی تمام زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به چگونگی شروع زندگی‌شان با شهید تمام زاده، گفت: انسان‌ها در زندگی‌شان به مرحله‌ای می‌رسند که برای رسیدن به تکامل و کمال بندگی نیاز به همراه دارند، بنده هم از خدا و امام زمان(عج) این درخواست را داشتم و قسمت شد کسی که در رؤیاهایم در نظر داشتم شریک زندگی‌ام شود.

همسر شهید تمام زاده، با بیان اینکه اخلاص شهید باعث رسیدن ایشان به مقام شهادت شد، اظهار کرد: من و همسرم در سالروز تولد حضرت زینب(س) ازدواج کردیم و همسرم در این زندگی دنیوی‌مان مدافع حرم حضرت زینب(س) شدند.

وی، ضمن اشاره بر روایتی از خداوند که فرمودند من هرکسی را دوست دارم عاشقش می‌شوم و در راه من کشته می‌شود ادامه داد: علی آقا بندگی خدا را خالصانه انجام داد و موحد بودن و اخلاصش به‌گونه‌ای بود که هر کاری را برای خدا انجام می‌داد و کسی که همه چیزش برای خدا باشد، زندگی‌اش طوری برنامه‌ریزی می‌شود که خداوند مرگش را شهادت در راه خودش قرار می‌دهد.

حسنلو، با یادآور شدن دغدغه‌های زیاد همسرش درباره مسائل مختلف افزود: همسرم  طلبه مجاهدی بود که در همه حوزه‌ها دغدغه داشت؛ من قبل از ازدواجم به‌عنوان مربی قرآن فعالیت می‌کردم و بعد از ازدواج چون همسرم در سنگر جهاد بود، بنده نیز در تمام این مدت در کنارش بودم و خدا را شکر می‌کنم که در کنار طلبه‌ای بودم که با لباس مقدس روحانیت برای اسلام کار می‌کرد.

همسر شهید تمام زاده، درباره اهمیت جهاد مدافعان حرم در عصر کنونی، اظهار کرد: مدافعان حرم ظرفیت بسیار بالایی دارند و متوجه شدند که این مبارزه در بیرون از مرزها هست، و با بینش و بصیرتی که داشتند، به دنبال مهم‌ترین اهدافشان که مبارزه با استکبار و یاری از مظلوم بود رفتند.

وی، با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فرمودند از شگفتی‌های تاریخ است که جوانانی از کشور ما به کشورهای همسایه می‌روند و از زندگی و خانواده‌هایشان دل می‌کنند، تصریح کرد: تکلیف عظیم نسل جوان در قبال خون شهیدان این هست که حافظ خون شهدا و ارزش‌های اصیل اسلامی باشیم.

حسنلو، با تأکید بر لزوم امربه‌معروف و نهی از منکر در عصر حاضر، گفت: انقلابی که به دست ما رسیده، حاصل خون هزاران شهید و خون‌دل‌هایی است که خانواده‌هایشان خوردند، در این راستا یکی از رسالت‌های مردم، مسئولین و به‌ویژه بسیجیان، امربه‌معروف و نهی از منکر است که حتی بالاتر از جهاد می‌باشد و امروزه در جامعه ما کم‌رنگ‌تر شده است.

همسر شهید تمام زاده، ادامه داد: شهدا رفتند تا ارزش ها حفظ شود و وقتی می‌بینیم گاهی کوتاهی‌هایی صورت می‌گیرد و نسبت به انجام برخی منکرات در جامعه بی‌تفاوتی‌هایی انجام می‌شود، تأسف می‌خوریم.

وی با اشاره به موفقیت راهیان نور در الگوسازی برای مردم به‌خصوص نسل جوان افزود: هر چه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج پیدا کند، آمار منکرات پایین می‌آید و خوشبختانه ستاد راهیان نور در این زمینه موفق عمل کرده است؛ به علاوه اگر در برنامه‌های فرهنگی راهیان نور بخشی در نظر گرفته شود که به معرفی شهدای مدافع حرم و وصیت‌نامه‌هایشان بپردازد، که اکثراً هم مربوط به نسل دوم و سوم انقلاب هستند، بازخوردهای بهتری نیز حاصل خواهد شد و راهیان نور در این زمینه روزنه‌ای به سمت نور است.

حسنلو، درباره شعار سال راهیان نور «ما پیروزیم» به صحبت گوهر باری از حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه اشاره و تصریح کرد: حضرت علی(ع) درجایی می‌فرمایند؛ «علل سقوط جوامع اسلامی این هست که همیشه جبهه باطل در تلاش بوده و جبهه حق در سستی و تنبلی به سر می‌برند» اما انقلاب اسلامی با الهام گرفتن از  این بیانات امیرالمومنین علیه السلام  با اتکا به قوه الهی و عنایت به کلام اهل‌بیت(ع) باقدرت مقابل ابرقدرت‌ها ایستاد و به پیروزی هم رسید.

همسر شهید تمام زاده، ضمن تأکید بر اینکه شهدا به‌واسطه خودسازی به جهاد اکبر رسیدند، اظهار کرد: همه ما باید همچون شهدا درون خود، خودسازی انجام دهیم و تلاش و خودباوری داشته باشیم تا به پیروزی رسیم؛ چراکه اگر تلاش و خودباوری توأم با خودسازی را داشته باشیم در همه عرصه‌ها پیروز می‌شویم.

وی در پایان بر لزوم پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری به‌خصوص در برآورد بیانیه گام دوم انقلاب، تأکید و تصریح کرد: هرکس در هر نقش که هست، باید به تکلیفی که بر عهده دارد عمل کند و هرکس باید خود را در مقابل خدا مسئول بداند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha