پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شمس با اشاره به فعالیت ۱۴ گروه علمی در حوزه علمیه استان مشغول گفت: تاکنون ۷ مرحله آزمون شفاهی در حوزه علمیه یزد برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، در جلسه شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه 14 گروه علمی در حوزه استان مشغول به فعالیت هستند گفت: 3 گروه ادبیات، 3 گروه فقه و اصول، 6 گروه تربیتی، یک گروه علوم قرآنی و  یک گروه  علوم عقلی در 9 مدرسه با 66 عضو در حال فعالیت هستند.

وی به برخی از برنامه های حوزه علمیه یزد در سال گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: برگزاری همایش اعضای کارگروه های علمی، برگزاری 50 کارگروه در مدارس با 82 مصوبه تا اسفندماه سال گذشته، برگزاری دوره‌های مهارتی در استان و برگزاری دوره‌های شیوه های بیان و تفسیر از جمله برنامه های حوزه علمیه در سال گذشته بود.

مدیر حوزه علمیه یزد به برگزاری 7 مرحله آزمون شفاهی در حوزه علمیه یزد اشاره کرد و گفت: در این آزمون های شفاهی قریب به 160 طلبه از سطح استان یزد حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس به آمار پذیرش حوزه علمیه یزد اشاره و عنوان کرد: در تاریخ کنونی با مقایسه با سال قبل هیچ کاهشی در پذیرش حوزه علمیه استان نداشتیم و این آمار به مانند سال گذشته در همین تاریخ، 76 بوده است.

وی تصریح کرد: چاپ 3 هزار پوستر و 20 بنر پذیرش و نصب آن در میادین اصلی شهر یزد، برگزاری نشست‌هایی با برخی مدیران یزد، تشکیل کارگروه اجرایی در مرکز مدیریت استان یزد و مدارس علمیه شهرستان‌ها، اعزام مبلغین در مدارس آموزش و پرورش در قبل و بعد از تعطیلات و توزیع پوسترهای پذیرش در مدارس و مساجد از جمله برنامه هایی بود که در راستای جذب پذیرش حوزه علمیه استان در سال گذشته و سال جاری برگزار شده و در دستور اجرا قرار گرفته است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha