سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام کاروند

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان، تلاش حداکثری را نیاز امروز کشور دانست و گفت: نباید به تکرار شعار سال و برگزاری همایش ها و سخنرانی ها اکتفا کرد، بلکه با انجام تحقیقات لازم در این زمینه هر کس با هر توانی که دارد خود را باید سهیم بداند.

حجت ‌الاسلام محمد کاروند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با تبریک سال نو، گفت: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری امسال به خوبی اهمیت مسئله توسعه و رونق تولید ملی را مطرح کردند.

وی افزود: مسئولان امسال باید به صورت خاص، عملا به این موضوع بپردازند و در کنار کار مطالعاتی دقیق، در مسیر تحقق شعار سال قدم بردارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان، تلاش حداکثری را نیاز امروز کشور دانست و گفت: نباید به تکرار شعار سال و برگزاری همایش ها و سخنرانی ها اکتفا کرد، بلکه با انجام تحقیقات لازم در این زمینه هر کس با هر توانی که دارد خود را باید سهیم بداند.

وی تصریح کرد: در این راه نا امیدی نباید وجود داشته باشد و به یاد داشته باشیم که ساده ترین قدم ها در کارگاه های کوچک نیز می تواند کار ساز باشد.

حجت الاسلام کاروند، استان همدان را دارای ظرفیت های زیادی عنوان کرد و گفت: هر فرد مسلمان و انقلابی که دغدغه اسلام و نظام را دارد می تواند با به کارگیری حداقل ده نفر در کارگاه های مختلف به رونق تولید کشور در سال جدید کمک کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از صنعت قالیبافی به عنوان یکی از این صنایع نام برد و یادآور شد: با خرید دار قالی و در اختیار بانوان سرپرست خانواده قرار دادن می توان هم اشتغالزایی ایجاد کرد و هم در راه تحقق شعار سال حرکت کرد.

وی خاطر نشان کرد: انتظاری که از دلسوزان نظام می رود آن است که به عنوان مجموعه های انقلابی کشور در این برهه از زمان نظاره گر نباشند و دلسوزانه وارد میدان عمل شوند.

*دلسوزانه باید به میدان بیایند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان  اظهار داشت: نباید با انداختن تکلیفی که بر گردن ما وجود دارد، بر گردن دیگران از زیر بار مسئولیت ها شانه خالی کنیم و این یک اشتباه بسیار بزرگ است، بنابراین هر کس با هر توان مالی باید خود را مورد خطاب بیانات رهبری بداند.

حجت الاسلام کاروند، عمل جهادی را حلال مشکلات فعلی دانست و بیان داشت: در مباحث تولید داخلی نباید تنها منافع شخصی مد نظر باشد، بلکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید به صورت جهادی وارد کار شویم و در راه رضای الهی و برای مردم به ایفای نقش بپردازیم.

وی یادآور شد: اولین قدم در تحقق شعار سال برنامه ریزی و مطالعه دقیق است و سپس دلسوزان و کسانی که غدغه نظام و دین را دارند باید دلسوزی خود را تبدیل به اقدام عملی کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان  با اشاره به رویکرد حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، خاطر نشان کرد: نگاه اصلی ایشان استفاده از منابع اوقافی جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم می باشد.

وی ادامه داد: این به آن معنی است که باید از املاک موقوفی بیشترین بهره برداری را ببریم و از خام فروشی موقوفات جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه در هر مکانی که وقفی وجود دارد اول باید در آن محل نیاز سنجی صورت گیرد، اظهار داشت: با انجام نیاز سنجی در محل موقوفات، هر آنچه که نیاز مردم است ساخته و یا اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: تعدادی از استان ها در این زمینه وارد شدند و موفق هم بوده اند، بنابراین در باقی استان ها نیز این امر در حال اجرا و عملی شدن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان، توجه در بحث کشاورزی را از دیگر برنامه های حجت الاسلام والمسلمین خاموشی عنوان کرد و گفت: در موضوعات کشاورزی نیز طرح مطالعاتی خوبی شروع شده است که سازمان اوقاف با بررسی ایده های مختلف به دنبال توسعه زمین های کشاورزی وقفی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: اداره اوقاف همدان تا به حال چهار پروژه را به تهران معرفی کرده است که منتظر تایید آن هستیم و اگر این اتفاق بیافتد از آن باید به عنوان شروع بسیار خوبی در استان یاد کرد.

حجت الاسلام کاروند بیان داشت: اگر ایده های مطرح شده دارای توجیه اقتصادی باشند و امکان ریسک آن نیز پایین باشد سازمان اوقاف از طرح های موجود حمایت خواهد کرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بیت المال و موقوفات یادآور شد: از آنجایی که منابع ما، منابع موقوفه هستند، نمی توانیم ریسک کنیم و وجود توجیه اقتصادی لازمه تایید شدن طرح هایی است که به سازمان اوقاف ارائه می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان  علوم دانش بنیان را یکی دیگر از مباحث مورد توجه سازمان اوقاف عنوان کرد و گفت: در بحث علوم دانش بنیان نیز سازمان اوقاف امادگی کامل را دارا می باشد.

*اجرای طرح آرامش بهاری در ۳۶ بقعه استان همدان

وی به برنامه سال 98 سازمان اوقاف و خیریه اشاره کرد و گفت: اولویت اصلی سازمان در سال جدید حمایت از تولید و در کنار آن نیز هدایت منابع موجود به سمت اجرای نیات برای خدمت به محرومان خواهد بود.

حجت الاسلام کاروند در ادامه به فعالیت های اداره اوقاف همدان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: طرح آرامش بهاری در تمام بقاع متبرکه استان از روز 28 اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا 14 فروردین 98 ادامه دارد.

وی افزود: این طرح در 36 بقعه استان برگزار می‌شود اما بقعه امامزاده عبدالله (ع) همدان بقعه ویژه اجرای این طرح خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان، مبلغان را بسیار فعال در این طرح عنوان کرد و گفت: 40 مبلغ در طرح آرامش بهاری مشغول فعالیت هستند که از این بین 24 مبلغ از حوزه علمیه قم و بقیه از مبلغان بومی استان می باشند.

وی خاطرنشان کرد: خیمه هایی با عنوان ایستگاه سلامت، غرفه کودک و نوجوان، پاسخگویی به مسائل شرعی و وقف در بقاع متبرکه در این مدت برپا خواهد شد.

حجت الاسلام کاروند به برگزاری مراسم‌ های متنوع در مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در ایام نوروز موزه امامزاده عبدالله (ع) فعال خواهد بود و مسافران و زائران عزیز می‌تواند از آثار موجود در این موزه دیدن کنند.

وی اهدای عکس یادگاری به زائران را از دیگر برنامه های اداره اوقاف برشمرد و خاطر نشان کرد:در طول طرح آرامش بهاری اکیپ های سازمان اوقاف از بقاع متبرکه دیدن خواهند کرد که در این دیدار ها با اهدا عکس یادگاری به زائران و مسافران خاطره خوشی را از سفر به همدان برای آنها رقم خواهند زد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha