جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ابطحی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب در خصوص بی فایده بودن برجام آمریکایی و برجام اروپایی و اشتباه بودن گره زدن اقتصاد کشور به برجام اروپایی و شرطی کردن اقتصاد، گفت: مدیران کشور باید چشم خود را به روی خارج ببندند و متوجه داخل شوند.

حجت الاسلام  والمسلمین سید محمد صادق ابطحی در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، در خصوص شعار سال 98، اظهار کرد: رهبر انقلاب سالیان سال است که روی مسئله اقتصاد دست گذاشته اند و با توجه به این که پاشنه آشیل انقلاب اسلامی به تعبیر دشمن، مسائل اقتصادی است و از آنجایی که دشمنان دریافته اند نمی توانند از نظر نظامی و یا کودتای داخلی و از طریق فتنه کاری انجام دهند، لذا فشار اقتصادی را بر جمهوری اسلامی وارد کردند.

وی با بیان اینکه برخی از داخل کشور این گرا را به آمریکا و اروپا دادند که اگر می خواهید فشار بر نظام بیشتر شود، مسئله اقتصادی را دنبال کنید، افزود: دشمنان تحریم های شکننده و فلج کننده را علیه ایران اعمال کردند، رهبر انقلاب نیز با تیزبینی راه علاج مشکلات کشور را بحث اقتصاد مقاومتی بیان فرمودند و سال های سال روی آن پافشاری نمودند.

کم توجهی برخی مسئولان کشور به اجرای اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام والمسلمین  ابطحی با اشاره به کم توجهی برخی از مسئولان کشور نسبت به اجرای اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: رهبر انقلاب حتی در جلسه هیئت دولت اعلام کردند همان گونه که ما در جنگ نظامی اتاق عملیات و فرماندهی عملیات جنگی داشتیم در مورد اقتصاد نیز باید فرمانده داشته باشیم، لذا دولت معاون اول رییس جمهور را به عنوان فرمانده این جنگ منصوب کردند، اما آن چیزی که محقق نشد، بحث اقتصاد مقاومتی بود.

وی اضافه کرد: در بحث لوایح بودجه و عملکرد و برنامه هایی که باید انجام می دادند هیچ توجهی به اقتصاد مقاومتی نشد و تمام توجه به برجام و به بیرون کشور معطوف گردید و شکوفایی اقتصادی کشور را وابسته به برجام کردند.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی، طرح مسئله حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید را توسط رهبر انقلاب برای تشویق مردم به خرید کالای تولید داخل بیان کرد و  قاچاق را بزرگ ترین مانع و خطر در مسیر تحقق این شعار دانست.

وی خاطر نشان کرد: قاچاق، تولید داخلی را تحت تاثیر قرار داد و با وجودی که سال تولید ملی بود، قاچاق بی رویه ای در کشور انجام می شد که عملا باعث شد تولید ملی محقق نشود.

کارشناس مسائل سیاسی، خروج آمریکا از برجام و پیش آمدن مسائل و مشکلات اقتصادی در سال گذشته را یکی از دلایل نامگذاری سال 98 به نام رونق تولید عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به این مسائل رهبرانقلاب فرمودند امسال نیز مشکل کشور، مشکل اقتصادی است و علاج این مشکل، رونق تولید و حمایت از بنگاه های کوچک اقتصادی است.

وی افزود: بسیاری از این معضلات در داخل کشور قابل حل است، اما متاسفانه دیدگاه مدیران ما، نگاه به خارج کشور است.

گره زدن اقتصاد کشور به برجام اروپایی!

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب در خصوص بی فایده بودن برجام آمریکایی و برجام اروپایی و اشتباه بودن گره زدن اقتصاد کشور به برجام اروپایی و شرطی کردن اقتصاد، گفت: مدیران کشور باید چشم خود را به روی خارج ببندند و متوجه داخل شوند. بزرگ ترین کاری که مدیران باید در سال رونق تولید انجام دهند این است که بنگاه های کوچک اقتصادی را تقویت کنند، چرا که بسیاری از این بنگاه ها می توانند با کمترین حمایت روی پای خود بایستند.

وی متذکر شد: موفقیت های اقتصادی در پارس جنوبی مرهون همین مجموعه هایی است که رهبر انقلاب به آنها اشاره فرمودند و وقتی مدیران کشور این پروژه ها را به نیروهای داخلی سپردند، یعنی همین نیروهای انقلابی و همین بچه هایی که در اردوهای جهادی و اعتکاف ها شرکت می کنند پروژه های اخیر پارس جنوبی  را راه اندازی کردند .

حجت الاسلام والمسلمین  ابطحی تاکید کرد: امروز همت نیروهای انقلابی و توجه به توان داخلی می تواند به تولیدات ما رونق ببخشد و اگر تولید در داخل تقویت شود، پول ملی نیز تقویت می شود و ارز از کشور خارج نشده و حتی واردات ارز و صادرات کالا نیز تقویت می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha