پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ایلام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: اقدامات پیشگیرانه و همدلی مردم و مسئولین استان موجب کاهش تلفات و خسارات در استان ایلام شده و درحال حاضر کمک رسانی اولیه به روستا های آسیب دیده انجام گرفته و بخشی از روستا های استان لرستان نیز توسط ایلام کمک رسانی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار، در دیدار با مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه، در ایلام، گفت: استان ایلام در جریان سیل از لحاظ زیر ساختی، مزارع کشاورزی  و چندین پل که برروی رودخانه سیمره بوده، آسیب جدی دیده و تخریب شده‌اند و میانگین بارش در استان ۹۰۰ میلی متر بوده است.

وی افزود: با تلاش های استانداری، ستاد بحران و سپاه و فعالیت های جهادی، در شهر ایلام آسیب جدی وجود ندارد، ولی در بخش ماژین و چند روستای شهرستان سیروان  که در پشت سد سیمره ایلام بوده، به زیر آب رفته و برای برآورد خسارات باید سیل فروکش کند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: اقدامات پیشگیرانه و همدلی مردم و مسئولین استان موجب کاهش  تلفات و خسارات در استان ایلام شده و درحال حاضر کمک رسانی اولیه به روستا های آسیب دیده انجام گرفته و بخشی از روستا های استان لرستان نیز توسط ایلام کمک رسانی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت حوزه استان ایلام، گفت: از زحمات حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی که موجب رشد چشم گیر مدارس علمیه استان و تربیت طلاب مستعد نخبه و با اخلاق شده تقدیر و تشکر می کنیم

امام جمعه ایلام ادامه داد: در جذب طلبه باید سختگیری بیشتری صورت پذیرد تا طلاب نخبه و با اخلاق جذب حوزه شوند و بتوان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

وی افزود: یک دوره مهارت افزایی برای ائمه جماعات برگزار شود تا بتوانند مردم را به مساجد جذب کنند و جوانان را به تحصیل در حوزه ترغیب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار  در پایان گفت: طلاب حوزه علمیه استان ایلام ولایی هستند و باید توجه ویژه‌ای از لحاظ استاد، امکانات و بودجه ای به مدارس علمیه استان شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha