جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار شهردار قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان از حضور مدیر حوزه های علمیه کشور به این استان و سرکشی از مناطق سیل زده و دیدار با علما و اساتید و طلاب این استان خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» در لرستان، گفت: آیت الله اعرافی روز پنجشنبه 22 فروردین ماه به استان لرستان سفر می کنند که این سفر پرخیر و برکتی برای استان و حوزه های علمیه خواهد بود و سفر ایشان قطعا یک نوع دلگرمی و ایجاد مهر و محبت فراوانی برای مردم و طلاب و روحانیون و علمای حوزه های علمیه است که مدت ها است منتظر چنین سفری بودیم که ایشان با قدوم مبارک شان به استان سفر کنند.

وی افزود: گرچه مایل بودیم این سفر در روزهای بهتری انجام شود و در میان این همه مصیبت و بلا وسیل نباشد ولی در همین ایام نیز از جهات دیگری باعث ایجاد آرامش و خرسندی فعالان و حوزویان و مردم خواهد بود و دستاوردهای خوبی برای حوزه های علمیه به خصوص در مناطق سیل زده و طلاب آسیب زده و مبلغان طرح هجرت که از سیل آسیب دیدند در پی خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان بیان کرد: آیت الله اعرافی در ابتدای سفر و از ابتدای صبح پنجشنبه دیدار مختصری با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان دارند و سپس با هیئت همراه به شهرستان پل دختر عزیمت می کنند که مقصد اکثر علما و بزرگان و مسئولان به مناطق سیل زده بوده است.

وی گفت: پس از دیدار از آن مکان و بازدید از مدرسه امام رضا(ع) و محل استادسرای پل دختر که اکنون به طور کلی محو شده است همچنین با مردم و مسئولان دیدار خواهند داشت و پس از آن نیز احتمالا در صورت مساعد بودن شرایط به معمولان نیز سفر خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور اظهارکرد: جلسه اصلی پنجشنبه شب پس از نماز مغرب و عشا با حضور نماینده ولی فقیه در استان و آیت الله اعرافی و هیئت همراه و مسئولان فرهنگی استان از جمله مدیرکل سازمان تبلیغات، مدیرکل اوقاف و امورخیریه و مدیرمرکز خدمات و مدیر حوزه علمیه خواهران، مدیر حوزه علمیه برادران و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان و مسئول نهاد رهبری در هلال احمر که این مجموعه در این زمان سیل ماموریت اصلی ستاد بحران حوزوی را برعهده داشتند در دفتر حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی برگزار می شود.

وی گفت: امیدواریم که در این جلسه مصوبات و جمع بندی ها بتواند گرهی از کار مراکز حوزوی آسیب دیده از جمله مدرسه علمیه پل دختر و استادسرایی که به شکل صدرصد از بین رفته و طلابی که مبلغان طرح هجرت بودند و با تخریب خانه عالم و از بین رفتن اموال آنها از بین رفته است و طلاب در دلفان و الیگودرز و کوهدشت و چگینی و طلابی که اموال و وسایل زندگی و زمین های آنها از بین رفته است، باز کند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان بیان کرد: در صبح جمعه نیز اجلاسیه مدیران مدارس علمیه یعنی مجموعه مدارس علمیه 13 گانه با حضور معاونین و مجموعه مدیریت استان و هیئت همراه برگزار می شود که به مسایل مرتبط به حوزه و امور تهذیبی و آموزشی و پژوهشی و... پرداخته می شود؛ همچنین در این جلسه گزارشی از پیشرفت کار در این مجموعه ها ارایه می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha