پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
صهیونیست ها مسجد تاریخی را به میخانه تبدیل کرده اند!

حوزه/ گزارش رسانه های محلی فلسطین نشان می دهد که مقامات شهرداری اسرائیلی، مسجد الاحمر در شهر صفد واقع در شمال سرزمین های اشغالی را به میخانه و سالن اجتماعات تبدیل کرده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از رسانه های محلی فلسطین از جمله میدل ایست مانیتور و القدس، رژیم اشغالگر اسرائیل، یکی از مساجد تاریخی فلسطینیان که اکنون در شهر اسرائیلی صفد در شمال سرزمین های اشغالی واقع شده را به یک میخانه و سالن اجتماعات تبدیل کرده اند.

فلسطینیان ضمن ابراز نگرانی از هتک حرمت اماکن مقدس در سرزمین های اشغالی اعلام کردند که مسجد الاحمر در آغاز پس از اشغال کشورشان در سال 1948 به یک مدرسه یهودی تبدیل شده است. طبق اطلاعات به دست آمده این مسجد سپس به مرکزی برای کمپین های انتخاباتی و انبار لباس تغییر کاربری داده و هم اکنون صهیونیست ها بی شرمی را به حدی رسانده اند که این مسجد را به یک میخانه تبدیل کرده اند.

گفته می شود تبدیل سازی مسجد مسلمانان به میخانه توسط یک شرکت وابسته به شهرداری اسرائیل انجام گرفته و نام آنجا نیز به خان الاحمر تغییر یافته است.

خیر طبرایی دبیر اوقاف اسلامی صفد در این باره گفت:  ما منتظر حکم دادگاه هستیم تا در رابطه با شکایت ما کاری انجام دهد و مسجد را تخلیه کرده و به اوقاف مسلمانان بازگرداند.

وی اعلام کرد: اسناد اثبات کننده مالکیت این مکان توسط مسلمانان را داده ایم.

این مقام فلسطینی اوقاف از نهادهای مختلف سیاسی و مردمی خواست تا برای نجات مسجد از هتک حرمت ها همکاری کنند.

طبرایی از این واقعیت تلخ که این مسجد هم اکنون به روی همه به جز مسلمانان باز می باشد، پرده برداشت.

گفته می شود شهر صفد پیش از آنکه در سال 1948 به اشغال اسرائیل در بیاید، محل سکونت بیش از 12 هزار فلسطینی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha