پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه اشاره کردند: آمریکا ایران را به خاطر حمایت از مسئله فلسطین و مخالفت با پروژه های آمریکایی و صهیونیستی و حمایت از جنبش های مقاومت و ملت های منطقه است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه اشاره کردند: آمریکا ایران را به خاطر حمایت از مسئله فلسطین و مخالفت با پروژه های آمریکایی و صهیونیستی و حمایت از جنبش های مقاومت و ملت های منطقه است.

سید فضل الله: تحریم های آمریکا بر بحرانی شدن روابط کشور ها می افزاید

سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه نماز جمعه گفت: تحریم های آمریکا در این مرحله بیشتر شده و این منجر به افزایش پیچیده شدن اوضاع و بحرانی شدن روابط میان کشور ها می شود.

وی با بیان اینکه این روز ها سالگرد شهادت آیت الله محمد باقر صدر و خواهرش بنت الهدی است، گفت: شهید صدر تأثیر بزرگی در دو زمینه فقهی و فکری داشته و با چالش هایی که اسلام با آن مواجه بود را مقابله کرد.

سید فضل الله تصریح کرد: وفاداری به شهید این است که از میراث فکری و تجربه های غنی آن برای تکمیل مسیر علمی، اجتهادی و روحی استفاده کنیم تا از این تنگنایی که در آن زندگی می کنیم، خارج شویم.

شیخ خطیب: امروز جبهه حق در محور مقاومت تجسم یافته است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه از مسلمانان و اعراب خواست به جبهه حق بپیوندند و گفت: امروز جبهه حق در محور مقاومت و مبارزه با محور شر و ظلم که توسط آمریکا و اسرائیل رهبری می شود، تجسم یافته است.

وی افزود: این محور شرّ به خودکامگی خود علیه سوریه، ایران، لبنان و تمامی ملت هایی که ظلم و ستم را نمی پذیرند، ادامه داده و اکنون سپاه پاسداران را در لیست تروریسم قرار داده است.

شیخ خطیب ولادت امام حسین (ع)، حضرت عباس(ع) و امام سجاد (ع) را به امت اسلامی تبریک گفت و اشاره کرد: ائمه اطهار (ع) شایسته این هستند که الگویی برای اصلاح بشریت و هدایت آن ها به سمت راه راست باشند.

  شیخ یاسین: : آمریکا و اسرائیل مانع رسیدن کمک های انسانی به مناطق سیل زده ایران شدند

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور در خطبه نماز جمعه لبنانی ها را به تمسک به گزینه وحدت و همبستگی برای مقابله با جنگ اقتصادی که آمریکا راه انداخته است، دعوت کرد.

وی از همکاری مسئولین و ملت ایران در تعامل با فاجعه طبیعی و محاصره ظالمانه قدردانی کرد و گفت: آمریکا و اسرائیل مانع رسیدن کمک های انسانی به مناطق سیل زده ایران شدند و اکنون آمریکا یک نهاد رسمی ایران که با تروریسم جنگید را در لیست تروریسم قرار داده است.

شیخ دعموش: آمریکا ایران را به خاطر حمایت از مسئله فلسطین تحریم می کند

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: آمریکا ایران را به خاطر حمایت از مسئله فلسطین و مخالفت با پروژه های آمریکایی و صهیونیستی و حمایت از جنبش های مقاومت و ملت های منطقه و پیروزی هایی است که در مقابله با محور آمریکایی به دست آورده، تحریم کرده است.

وی افزود: آمریکا باعث تمامی ویرانی ها و خرابی ها در منطقه است و دخالت آمریکا در افغانستان، عراق، سوریه و یمن منجر به آواره شدن میلیون ها نفر و کشته و مجروح شدن صد ها هزار نفر در جهان اسلام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha