پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی خواهان اقدام موثر دولت در جلوگیری از حملات تروریستی در شهر کویته شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان خواهان اقدام موثر دولت در جلوگیری از حملات تروریستی شد و افزود حمله به شیعیان دسیسه دشمن برای ایجاد اختلاف و شعله‌ور کردن آتش درگیری‌های فرقه‌ای است که باید نسبت به این موضوع هوشیار بود.

وی حملات تروریستی چند روز گذشته  در شهر کویته را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: تروریست‌ها بار دیگر عملیات‌های خود را در پاکستان از سر گرفته‌اند که باید هر چه زودتر مهار شوند، اگر به مصوبات طرح ملی مبارزه با تروریسم عمل می‌شد شاهد کشتار بی رحمانه مردم پاکستان توسط تروریست‌ها نبودیم.

رئیس شورای علمای شیعه پاکستان در ادامه گفت: ما در غم خانوادهای شهدا شریک هستیم و البته دولت و سازمان های حساس کشور باید بدانند برای امنیت کشور لازم است ریشه ی تروریست ها را از بین ببرند.

گفتنی است گروه تروریستی داعش روز شنبه مسئولیت حمله انتحاری روز جمعه به یک بازار در شهر کویته، مرکز ایالت بلوچستان را در پاکستان پذیرفت. در این حمله تروریستی دست کم 20 نفر شهید و 48 نفر دیگر زخمی شدند. بلوچستان بی ثبات ترین ایالت پاکستان به شمار می رود. 
گروه تروریستی داعش با انتشار عکسی از یک مرد، مدعی شد که او عامل حمله شهر کویته است و هدف او شیعیان این شهر بوده است. مسئولیت این حمله انتحاری روز جمعه توسط گروهی وابسته به طالبان پاکستان برعهده گرفته شده بود. این گروه همچنین ادعا کرده بود که این حمله را با همکاری گروه تندروی لشکر جهانگوی که حملات زیادی را علیه شیعیان پاکستان طراحی کرده است، انجام داده است.
حدود 500 هزار نفر از جمعیت 2.3 میلیونی کویته، شیعیان هزاره هستند. جمعیت شیعیان کویته به طور مرتب آماج حملاتی تروریستی قرار می گیرد و به همین دلیل نیروهای شبه نظامی تأمین امنیت بازاری را که حمله در آن انجام شد بر عهده گرفته بودند. شیعیان کویته اغلب برای خرید به این بازار مراجعه می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha