پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین تحریری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین تحریری با بیان این که حوادث سیل باعث اُلفت و لطافت بین مردم شد، گفت: در سیل اخیر عده ای از استان های ما گرفتار این مصیبت شدند که این یک امتحان خاصی برای ملت و دولت ما است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر تحریری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این که حوادث سیل باعث اُلفت و لطافت بین مردم شد، گفت: خدای متعال آنچه را که در این عالم می دهد در مرحله اول با جنبه ی نعمت ظهور پیدا می کند منتهی در بستر ارتباط با نعمت ها بستگی دارد که چگونه از این نعمت ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اگر برنامه ریزی صحیح برای استفاده از این نعمات بر اساس اصول عقلانی و اصول شرعی صورت بگیرد، این نعمت ها قهرا در مسیر اهداف قرار می گیرد و ما از آنها بهره مند می شویم. نعمت در واقع به معنای بهره مندی درست از آنچه که انسان دارد، است. و اگر انسان از آنها درست استفاده نکند قهرا به آثار نامطلوب می رسد و این مبدل به نقمت می شود.

تولیت حوزه علمیه مروی با بیان آیه ای از قرآن کریم، افزود: خدای متعال می فرماید آنچه راکه به شما می رسد از امور ناگوار اینها به جهت استفاده های بدی است که شما از آنها می کنید و خدای متعال با صفت رحیمیت مطلق نمی گذارد ما به نتایج بد برسیم. یعنی خدای متعال چشم پوشی می کند از اینکه همه ی آثار نامطلوب را به اعمال و رفتار و افکار ما مترتب بکند.

استاد اخلاق حوزه علمیه تهران بیان داشت: سیل اخیر به جهتی مصیبت است، ولی اگر درون آن را نگاه بکنیم به هرحال نعمت های زیادی همراه آن است و یکی از نعمت هایی که سیلاب اخیر به هرحال به ما عنایت کرد دشت هایی که سالها آب به خود ندیده بود، سیراب شدند و حفره های زمینی و زیرزمینی سرشار از آب شدند که ان شاءلله ما سال ها از این نعمت بهره مند خواهیم بود و چاه هایی که رو به خشکی رفته بودند سیراب شدند.

 حجت الاسلام والمسلمین تحریری با اشاره به وضعیت نابسامان مردم مناطق سیل زده، گفت: در سیل اخیر عده ای از استان های ما گرفتار این مصیبت شدند که این یک امتحان خاصی برای ملت و دولت ما است.

تولیت حوزه علمیه مروی با اشاره به اقدامات نیروهای مسلح و روحانیون در کمک رسانی به مردم سیل زد، عنوان داشت: روحانیت معظم شیعه جزو نیروهای پیشرو است و در راس آنها مقام معظم رهبری است که از همه پیشرو تر و جلوتر اقدام به کمک به سیل زدگان کردند.

وی اظهار داشت: کمک به مردم سیل زده باید ادامه پیدا کند. این تازه اول جریان است که خدای متعال در پرتو این باران سیل آسا که ظاهر کرد این الطاف را بر امت اسلامی عنایت فرمود و باعث پیوند محکم مردم با مقام معظم رهبری و آن عنایت خاص رهبری به مردم شد.

تولیت حوزه مروی بیان داشت: امیدواریم دولتمردان از این جریانات درس عبرت بگیرند و برنامه های دقیق و درستی برای سازندگی داشته باشند و در ساختمان سازی ها طبق ضوابط شرعی و روابط عقلایی اقدام نموده و از قطع درختان جلوگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تحریری در پایان خطاب به مسئولین قوه قضاییه، تاکید کرد: قوه قضاییه باید با جدیت وارد مسئله بشود و آن کسانی را که تخلف کردند و سودهایی را که در این تخلفات بردند و امت اسلامی ما را به این مشکلات دچار کردند، بررسی کند و خاطی ها را در هر مقامی که باشند محکوم و مجازات کند.

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha