سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دکتر "ربرت کازمر مانیاس" استاد و پژوهشگر تاریخ از کشور مجارستان

حوزه/ "ربرت کازمر مانیاس" استاد و پژوهشگر مجارستانی در جشنواره "بهار شهادت"گفت: کربلا برای من مکان مهم و تاریخی است؛ چرا که تجربه امام حسین (ع) یک تجربه جهانی است که اختصاص به مذهب یا دین یا کشور خاصّی ندارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دکتر "ربرت کازمر مانیاس" استاد و پژوهشگر تاریخ از کشور مجارستان که برای اولین بار در جشنواره "بهار شهادت" شرکت کرده است، گفت: کربلا برای من مکان  مهم و تاریخی است؛ چرا که تجربه امام حسین (ع) یک تجربه جهانی است که اختصاص به مذهب یا دین یا کشور خاصّی ندارد، بلکه متعلق به تمام انسان های جهان و کسانی که به دنبال انقلاب علیه استبداد هستند، می باشد.

وی با اشاره به اینکه بدون شک شرکت کنندگان در این جشنواره حامل پیام و سیره امام حسین (ع) به کشور هایشان خواهند بود، گفت: جشنواره بهار شهادت از اهمیت جهانی برخوردار است و در بسیاری از کشور ها بازتاب داشته است.

امام حسین (ع) متعلق به مذهب و دین خاصّی نیست

استاد تاریخ افزود: شرکت کنندگان در این جشنواره از نقاط مشترک بسیاری بهره مند هستند که اولین آن امام حسین (ع) است و آن حضرت متعلق به مذهب و دین خاصّی نیست و قیام، رسالت و شیوه اصلاحگرانه آن حضرت، الگوی تمام کسانی است به دنبال اصلاح هستند.

"ربرت کازمر" تصریح کرد: مدارا و گذشت از خصوصیات برجسته اسلام محمدی اصیل است، امّا بسیاری از غربی ها از این حقیقت بی خبر هستند و نمی دانند که مدارا و اعتدالگرایی از اصول دین اسلام است و این جشنواره مظهر ارزش های اسلامی از جمله مدارا، اعتدالگرایی و همکاری میان پیروان مذاهب است.

وی تاکید کرد: یکی از مهم ترین ارکان این جشنواره گسترش مدارا و دوری از افراطی گری است، به ویژه که جهان امروز با موجی از طایفه گری، نژاد پرستی و افراطی گری مواجه است و این بسیار مهم است که اسلام حقیقی از طریق اینگونه جشنواره ها معرفی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha