جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 488571
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
ملک شهر

حوزه/ قبل از عملیات محرم با حدود ده الی دوازده نفر از جمله شهید احمد کاظمی برای شناسایی به خط مقدم رفته بودیم، با بررسی منطقه متوجه شدیم که بر روی هر تپه ادوات جنگی وجود دارد که امکان پیشروی نبود و از این جهت ناراحت شدیم ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، ذبیح اله جمشیدیان جانباز ۷۰ درصد هشت سال دفاع مقدس در جمع طلاب مدرسه علمیه ملک شهر به بیان خاطرات خود پرداخت و گفت: صدام از سوی اکثر کشورها مجهز شد تا به ایران حمله کند و به دلیل درگیری رزمندگان در کردستان و همچنین کمبود نیروهای کافی در خوزستان، دشمن به خاک ما پیشروی کرد، ولی به دستور امام راحل رزمندگان ما با حداقل امکانات به مقابله برخاستند و با یاری خداوند موفق شدند.

جانباز هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: قبل از عملیات محرم  با حدود ده الی دوازده نفر از جمله شهید احمد کاظمی برای شناسایی به خط مقدم رفته بودیم، با بررسی منطقه متوجه شدیم که بر روی هر تپه ادوات جنگی وجود دارد که  امکان پیشروی نبود و از این جهت ناراحت شدیم، در این حین شهید کاظمی گفت: مگر امدادهای غیبی را فراموش کرده اید؟ و در شب عملیات ابرهای سیاه آسمان را فرا گرفت و شروع به باریدن شدیدی کرد و توانستیم منطقه را تصرف کنیم.

جمشیدیان در ادامه بیان خاطرات گفت: سه نفر از عراقی را به اسارت گرفته بودیم که یکی از آنها مرتب اسم تهران را تکرار می کرد. یکی از رزمندگان از آنها علت به زیان آوردن اسم تهران را جویا شد؟ اسیر گفت: اگر قول دهید ما را نکشید می گویم. او گفت: من یکی از نیروهایی بودم که در حمله اولیه به ایران، صدام سخنرانی را شروع کرد و گفت: نصف دیگر را هفته بعد در تهران انجام می دهم. نقشه دشمن این بود که ظرف یک هفته به تهران برسند، اما رزمندگان غیور هشت سال در برابر آنها ایستادگی کردند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران در دست دشمن بیفتد.

جانباز سرافراز در پایان پیام شهدا را این گونه بیان کرد: شهدا انتظار داشتند که ان شاءالله انقلاب ما به انقلاب امام زمان(عج) متصل شود، پس باید هشیار باشید و بصیرت داشته باشید و با چادر که زینت اسلام است تو دهنی به دشمن بزنید، و حول محور ولایت بگردید. ان شاءالله با ولایت باشیم و با ولایت بمیریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیر IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    0 0
    سلام خداحفظتان کند جانبازان سرافراز انقلاب اسلامی ایران