جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 488583
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
اصفهان

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع «ملاک ارزش گذاری در دین» با سخنرانی «حجت الاسلام حسین مرتضوی پناه » استاد حوزه در جمع طلاب، اساتید و کارکنان، در مدرسه علمیه خواهران الزهراء المرضیه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مرتضوی پناه در نشست اخلاقی با موضوع «ملاک ارزش گذاری در دین» در جمع طلاب دو ملاک ارزشمندی در دین را شامل کثرت دعا که خداوند در آیه آخر سوره مبارکه فرقان قُلْ مَا يَعْبَأُ بِكُمْ رَبِّي لَوْلَا دُعَاؤُكُمْ  به حضرت رسول(ص) می فرمایند که اگر شما دعا نمی کردید هیچ ارزشی نداشتید و دوم وفاداری که در حضرت اباالفضل علیه السلام نمود و بروز داشت دانست.

وی افزود: خداوند در عوض شهادت امام حسین علیه السلام توفیقاتی به ایشان ارزانی داشتند اول اینکه ائمه از نسلشان هستند و امام حسین علیه السلام پدر دوم ائمه بودند. دوم شفا را در تربت ایشان گذاشتند.

این کارشناس حوزوی افزود: سومین مورد را اجابت دعا تحت قبه ی امام حسین علیه السلام دانست و گفت: چهارم مورد رجعت امام حسین علیه السلام که با نصرت و پیروزی همراه است، پنجم آب که شیعیان هنگام نوشیدن آب سلام بر امام حسین علیه السلام می دهند، ششم طعام که بیشترین برکت و اطعام برای امام حسین علیه السلام است. هفتم امارت باقیه که متوکل در بیست سال هفده بار اقدام به تخریب قبر مطهر نمود ولی بارگاه مطهر و نورانی حضرت همچنان باقی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha