پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمد صابر جعفری

حوزه/ حجت الاسلام محمدصابر جعفری دبیر پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت از برگزاری این همایش بین المللی با برپایی چهار کمیسیون تخصصی در روز ۲۹ فروردین ماه در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام محمدصابر جعفری دبیر پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت  امروز در نشست خبری پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت  که در سالن نشست های مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در همایش امسال موضوعات مختلف و لازمی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، گفت: سال های قبل مباحثی مثل تربیت زمینه ساز، جامعه زمینه ساز و رسانه زمینه ساز ظهور را بحث کردیم و نقطه مشترک بودن همه ادیان را به بحث و گفت‌وگو نشستیم.

وی افزود: امسال موضوعی که مدت ها برای آن جلسات متعددی گرفته شد «مهدویت و چالش ها» است، یعنی آسیب هایی که در عصر غیبت امام زمان(عج) جامعه منتظران را مورد تهدید قرار می‌ دهد و اهمیت آن نیز روشن است.

*فراخوان همایش شانزدهم به زودی

حجت الاسلام جعفری با بیان این که فراخوان  شانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت نیز به زودی اعلام می شود، گفت: یک روز یا دو بعد از همایش چهاردهم مراکز مختلف حوزوی و دانشگاهی را جمع کردیم و برای همایش پانزدهم برنامه ریزی ویژه ای کردیم، چراکه اعتقاد داریم کار در زمینه مهدویت امری است که استراحت در مورد آن معنا ندارد.

*استقبال خوب مراکز علمی حوزه و دانشگاه از همایش بین المللی دکترین مهدویت

دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت با تأکید بر این که مراکز علمی مختلف حوزه و دانشگاه استقبال خوبی نسبت به این همایش داشته اند، گفت: همین الان در دانشگاه امام صادق(ع) تهران جلسه پیش نشست برای همایش در حال برگزاری است که اساتید برجسته ای در آن حضور دارند.

معاون پژوهش پژوهشکده مهدویت افزود: در محور دوم نیز مقالات در حول موضوعاتی از جمله مسؤولیت گریزی، سختی ها و ناکامی ها، فتنه ها، لغزش اندیشمندان و خواص، فاصله بین عالمان و مردم، افزایش اختلافات، مدعیان دروغین، مخالفت با فعالیت های سیاسی و تشکیل حکومت و افزایش دشمنی ها به دبیرخانه همایش ارسال شده است؛ بنابراین مجموعه مقالاتی که فرصت ارائه پیدا خواهند کرد در چهار کمیسیون اعتقادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به طرح مقالات خود می پردازند.

*ثمرات اعتقاد به منجی در مشکلات اقتصادی

حجت الاسلام جعفری با اشاره به مشکلات و سختی های موجود در کشور از جمله مباحث اقتصادی عنوان کرد: برقراری این گونه همایش ها یکی از ثمراتش امید بخشی به جامعه اسلامی است چون در مشکلات و حوادث روزگار چیزی که انسان را زنده نگه می‌ دارد بحث امید به آینده و اعتقاد به منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) است.

وی با اشاره به برگزاری همایش در روز پنجشنبه 29 فروردین ماه ابراز داشت: کاری که نسبت به سال قبل صورت گرفته این است که پنج عنوان کتاب به عنوان مجموعه مقالات در این همایش رونمایی می‌ شود و کتاب هایی از جمله «درس نامه مهدویت یک» و «توهم ارشاد» نیز در همایش پانزدهم رونمایی می‌ شود.

*سخنرانان افتتاحیه و اختتامیه همایش دکترین مهدویت

حجت الاسلام جعفری گفت: سخنران افتتاحیه این همایش بین المللی که در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می شود آیت الله محسن اراکی و سخنران مراسم اختتامیه نیز حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه خواهند بود.

حجت الاسلام جعفری در پایان با تأکید بر این که همایش امسال دو محور دارد، گفت: محور چالش های اعتقادی و فرهنگی و محور دوم چالش های اجتماعی و سیاسی خواهد بود؛ در محور اول مباحثی از جمله غفلت از مبانی و آرمان ها، شک و تردید، افول دین و ارزش ها، یأس و ناامیدی، سطحی نگری، برداشت های انحرافی، تطبیق های ناروا، تعیین وقت برای ظهور و شتاب خواهی مورد بحث و بررسی پژوهشگران قرار گرفته است.

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha