شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین تقوی دامغانی   در اولین گردهمایی مسئولین حوزه نمایندگی ولی فقیه استانها وسازمانهای تابعه وزارت جهادکشاورزی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: تحقق شعارها و اهداف انقلاب به شیوه مدیریت جهادی امکان پذیر است

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام و المسلمین تقوی دامغانی طی سخنانی در اولین گردهمایی مسئولین حوزه نمایندگی ولی فقیه استانها وسازمانهای تابعه وزارت جهادکشاورزی که در سالن شهیدان نعمتی جم با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان این وزارتخانه برگزار شد، با محوریت قراردادن بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت های زمانی گفت: بیانیه گام دوم مربوط به پس از چهل سالگی انقلاب است و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان نهاد کلیدی در تأمین غذای مردم باید برنامه مدونی بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه داشته باشد و نسبت به این بیانیه عکس العمل نشان دهد.

وی افزود: در شرایط تحریم دشمنان مردم و انقلاب معیشت مردم را نشانه رفته اند و اگر مردم در موضوع معیشتی با مشکلات جدی روبرو شوند حاکمیت نیز با مشکلات فراوان مواجه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی همچنین بیان داشت: هر حاکمیت دینی و غیردینی بر معیشت و تامین غذای مردم سرمایه گذاری می کند و حساسیت به خرج می دهد ‌

وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب بر خودسازی، جامعه پردازی و تمدن پردازی تاکید شده و شعار های مربوط به آن نیز جهانی است و در دفاع از مظلومان و مستضعفان است. ‌

وی با بیان اینکه با شیوه های مدیریت جهادی می توان به شعارهای انقلاب دست یافت، اظهار داشت: مدیریت جهادی یعنی مدیریت با تمام توان و ایمان و ما با این مدیریت می توانیم به اهداف بخش کشاورزی برسیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: کشاورزی باید در راستای تمدن اسلامی باشد و کشاورزی پایدار و خودساخته و تمدن ساز، الگوی خاصی از کشاورزی است که علاوه بر کشاورزی مدرن و فن سالار، کشاورزی اسلامی نیز در آن مد نظر است.

وی همچنین با بیان این که مدیریت در نظام جمهوری اسلامی امانت است، گفت: داشتن دانش، کارامدی، قانون گرایی، هم دردی با مردم، رعایت مرزهای اخلاقی، حریص نبودن مدیر و زمان شناسی را لازمه مدیریت اسلامی است و مدیر اسلامی کم خرج ولی سودش زیاد است

وی اضافه کرد:امسال توسط رهبری انقلاب سال رونق تولیدنام گذاری شده است که این نام ها با مطالعات وکارشناسی های زیاد انجام میشود که ریل گذاری برای کارها و برنامه های یکساله یا چندساله کشور انجام میشود.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی همچنین ابراز داشت: امسال سال رونق تولید است و باید رسالت ومسئولیت خود را بشناسیم ونقش خودمان رادر اعتلای جامعه به دست آوریم وبراساس آن تلاش کنیم .

وی افزود: کارهایی که پشتوانه علمی نداشته باشد ختم به خیر نمی‌شود و اگر دانشی باشد که سود نداشته باشد و به کار نیاید فایده‌ای نخواهد داشت بنابراین باید در جایی قرار بگیریم تا دانش و اطلاعات ما مثمر ثمر باشد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به چند تذکر مدیریت نبوی -علوی برپایه حکومت اسلامی گفت: صلاحیت داشتن، اهلیت داشتن، شایستگی داشتن، کفایت داشتن مهمترین شاخصه مدیریت اسلامی است.

وی داشتن دانش ،کارامدی،قانون گرایی ،هم دردی با مردم ،رعایت مرزهای اخلاقی،حریص نبودن مدیر وزمان شناسی را لازمه مدیریت اسلامی برشمرد و اظهار داشت:مدیر اسلامی کم خرج ولی سودش زیاد است.

وی در خاتمه به حضور گروه های جهادی و اقدامات مهم آنها در مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: در ماجرای سیل‌های اخیر استان‌های مختلف نیز این گروه‌ها در پاسخ به منویات رهبر انقلاب به کمک سیل زدگان شتافتند و اقدامات مهم و کارآمدی در راستای کمک به مناطق سیل زده انجام داده اند که آن یکی از آیتم های مدیریت اسلامی است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha