جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یمان فلسفی

حوزه/ مدیرکل دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد از جمع‌آوری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان زکات در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پیمان فلسفی در حاشیه اولین گردهمایی مسئولان حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها و سازمان‌های تابعه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این همایش که با حضور 40 نفر از مسئولان که 32 نفر از حوزه نمایندگی ولی فقیه و 8 نفر از سازمان تابعه جهاد کشاورزی برگزار شد ، بیانیه گام دوم و شعار سال 98 و راهکارهای تحقق آن مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد همچنین گفت: سال گذشته 11 موضوع مختلف در 127 فعالیت و در قالب 18 پروژه در نمایندگی‌های ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی انجام شد که 71 درصد برنامه‌ها محقق شد، ضمن آن که در سال گذشته حدود 400 میلیارد تومان زکات از بخش کشاورزی جمع‌آوری شد.

وی به بحث ناظران شرعی در کشتارگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در کشورهای هدف که واردات گوشت انجام می‌شود با حضور ناظران شرعی در کشورهای برزیل، استرالیا، نیوزیلند، برخی کشورهای آسیای میانه، برخی کشورهای اروپایی و هند در مجموع 50 نفر ناظر شرعی در این کشورها کار نظارت و ذبح شرعی را انجام می‌دهند و این افراد در کنار ناظران بهداشتی سازمان دامپزشکی مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس ابلاغیه اخیر وزیر جهادکشاورزی برای استفاده از ناظران بهداشتی در کشتارگاهها در کشورهایی که ایران به آنها پروتکل دارد حضور ناظران بهداشتی بر اساس قاعده جدید تعریف شده که در کشورهای طرف قرارداد از ناظران بهداشتی آن کشورها استفاده می‌شود و نیازی به اعزام ناظر بهداشتی از سوی ایران نیست، اما در همه کشورها برای واردات گوشت ناظر شرعی بر ذبح اسلامی لازم است.

وی همچنین به برنامه‌های سال 97 حوزه نمایندگی ولی فقیه اشاره کرد و گفت‌: سال گذشته 21 سفر استانی که عمدتا دیدار با نمایندگان ولی فقیه و برگزاری 17 همایش زکات در استان‌ها بود انجام شد.

به گفته مدیرکل دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی قبلا در کشورهایی مانند برزیل طبق عرف آن کشور مبالغی به ناظران شرعی و بهداشتی به عنوان حق تعطیلات داده می‌شد که حجت‌الاسلام تقوی دستور قطع این مبالغ را داد و با آن برخورد کرد.

فلسفی در مورد اینکه آیا در اعزام نمایندگان ناظر شرعی بر اساس سفارش یا قاعده انجام می‌گیرد، گفت:‌دستورالعمل اعزام تغییر کرده و افراد ناظر شرعی باید حداقل سطح 3 حوزه علمیه  داشته باشند و یا سطح 2با حداقل 5 سال سابقه مفید در کشتارگاه‌ها و دارای سن 35 تا 60 سال باشند.

به گفته وی انتخاب ناظران شرعی بر اساس معرفی حوزه علمیه قم، مدیریت حوزه استان‌های خراسان رضوی، اصفهان  و تهران معرفی می‌شوند و اعزام کارمندان روحانی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان ناظر شرعی متوقف شده اند.

مدیرکل دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد همچنین با اشاره به مسئولیت خود در مرکز بسیج وزارت جهاد کشاورزی گفت: تمام بسیجیان وزارت جهاد کشاورزی را فراخوان دادیم که در این زمینه 50 هزار بسیجی آماده خدمت رسانی به مناطق سیل زده کشور هستند و پایگاه‌های مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی، حوزه نمایندگی ولی فقیه، بسیج مهندسان کشاورزی، بسیج استان تهران و بسیج تهران بزرگ آماده اعزام گروه‌های جهادی در قالب اردوهای جهادی به مناطق سیل زده هستند و 830 پایگاه بسیج در کل کشور و 40 ستاد کمک به عتبات عالیات، موکب های اربعین خود را برای خدمت رسانی به مناطق سیل زده اعزام کرده‌اند.

فلسفی گفت:‌هم اکنون موکب‌هایی از استان خوزستان، کرمانشاه، ایلام، اصفهان و البرز و نیز 7موکب جهاد کشاورزی درمناطق سیل زده تشکیل شده‌اند و 40 ستاد از عتبات عالیات این موکب‌ها را پشتیبانی می‌کنند.

به گفته وی کارمندان وزارت جهاد کشاورزی بخشی از حقوق خود را برای کمک به سیل زدگان اختصاص دادند و واحدهای مهندسی برای برقراری شبکه‌های آب آشامیدن، خروج دام از مناطق سیل زده و تخلیه سیلاب از این مناطق با کمک گروه‌های فنی و مهندسی و پیمانکاران خصوصی اقدام می‌کنند

مدیرکل دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در خاتمه افزود: 54 تیم دامپزشکی به مناطق سیل‌زده توسط بسیج مهندسان کشاورزی، اعزام شدند تا برای مقابله با بیماری‌های دامی که بعد از سیل گسترش پیدا می‌کنند به مردم خدمت‌رسانی کنند.

گفتنی است: نخستین گردهمایی مسئولین حوزه نمایندگی ولی فقیه استانها وسازمانهای تابعه وزارت جهادکشاورزی در سالن شهیدان نعمتی جم بمدت دو روز از تاریخ ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه برگزارشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha