جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله میرزا محمد باقر زنجانی(ره)

حوزه/ آیین رونمایی از کتاب المکاسب آیت الله میرزا محمدباقر زنجانی(ره)، در سالن شهید مطهری دانشگاه امام صادق(علیه السلام) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، مراسم رونمایی از کتاب المکاسب، تقریرات درس مکاسب آیت الله میرزا محمد باقر زنجانی(ره) با حضور حجت السلام والمسلمین محمود زنجانی، اساتید و مسئولین دانشگاه امام صادق(علیه السلام) در سالن شهید مطهری این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام محمود زنجانی با بیان خاطراتی از پدر بزرگوارشان، اظهار داشت: ایشان در همه حال تقوا را مراعات نموده و آن را برای سیر وسلوک ضروری می دانست و حتی به ما که فرزندان ایشان بودیم اجازه نمی داند کوچکترین اسرافی از جهت مادی و معنوی داشته باشیم.

وی افزود: ایشان از شاگردان برجسته آیت الله میرزای شیرازی بود. مطلب قابل توجه این که ایشان تا چهار سال قبل از رحلت شان هنوز مستاجر بودند یعنی ۵۵ سال مستاجر بود و با اینکه ایشان از طرف آیت الله میرزای شیرازی اجتهادشان تایید شده بود و بازاریان تبریز طی چندین مکاتبه که با ایشان برای پرداخت وجوهاتی برای خرید منزل شخصی داشتند، ولی ایشان از این کار امتنا می کردند و حاضر به قبول این کار نبود.

حجت الاالسلام زنجانی گفت: آیت الله میرزای شیرازی اجازه اجتهاد ایشان را بدون اطلاع قبلی به ایشان صادر کرد و اجازه اجتهاد را به منزل ما فرستادند و این در حالی بود که پدرم ۴۰ سال سن بیشتر نداشت.

وی در بیان تاییدات مقام معظم رهبری از پدر بزرگوارشان گفت: در جلسه ای که خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودم، ایشان ضمن خاطراتی فرمودند؛ بنده مدتی که در نجف بودم، پدرم بزرگوار شما را در حین زندگی ساده طلبگی و زهد ملاقات کرده بودم.

حجت الاسلام زنجانی در پایان خاطرنشان کرد: در هنگام فوت پدرم آیت الله وحید خراسانی در کویت منبر داشتند و از آنجا برای پدر بنده ابراز اردات و ابراز تاسف کردند و گفتند میرزا محمد باقر گمنام زیست و گمنام رفت.

 

 

خبرنگار:  سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha