پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فاطمی ارفع

حوزه / مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی گفت: از روز ۵ فروردین ماه، با وقوع سیلاب گسترده در خوزستان و لرستان تا امروز بیش از ۱۵۰۰ طلبه بسیجی از خراسان رضوی برای اعزام به این مناطق اعلام آمادگی و ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع، مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، پیرامون اعزام گروه های جهادی به مناطق سیل زده، گفت: از همان ابتدای سال جدید که با حادثه سیل در استان گلستان روبرو شدیم، علی رغم تعطیلات حوزه های علمیه، تعداد زیادی از طلاب با ما تماس گرفتند و برای اعزام اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز شدید گلستان  به حضور نیروهای جهادی، بیش از 200 نفر در آغاز، سامان دهی و اعزام شدند. همچنین از روز 5 فروردین ماه، با وقوع سیلاب گسترده در  خوزستان و لرستان تا امروز بیش از 1500 طلبه بسیجی از خراسان رضوی برای اعزام به این مناطق اعلام آمادگی و ثبت نام کردند.

حجت الاسلام فاطمی ارفع افزود: با بررسی های صورت گرفته در سه استان کشور، قرارگاهی در این استان ها تشکیل شد، تا نیازها را ارزیابی و به ما اعلام کند و براساس نیاز، ارسال کمک ها و اعزام نیروهای جهادی را داشته باشیم.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی که این روزها همراه با گروه های جهادی به مناطق سیل زده کشور سفر کرده است، به اهمیت حضور حوزویان در این مناطق اشاره کرد و گفت: حضور حوزویان در منطقه از چند جهت حائزاهمیت است؛  مردم مناطق سیل زده نیاز به آرامش روحی و  روانی دارند و انگیزه می خواهند، لذا حضور طلاب و روحانیون موثر است.

وی افزود: حضور روحانیون در کنار مردم امید بخش است؛ اینکه مردم ببینند یک روحانی در اوج سختی های مردم با لباس بسیجی، چکمه  و عمامه کنار آنان است، دلگرم می شوند. ازطرفی مبلغان جهادگر علاوه بر خدمت رسانی عمرانی، با برگزاری برنامه های فرهنگی و دینی تلاش می کنند از آلام مردم حادثه دیده را تسکین بدهند.

حجت الاسلام فاطمی ارفع افزود: مجموع مدت حضور طلاب جهادی در مناطق سیل زده هفت روز الی 10 روز است، و پس از آن گروه های تازه نفس اعزام می شوند.

تقدیر از حماسه آفرینی ملت انقلابی

مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی در پایان با تقدیر از حمایت ملت انقلابی از سپاه پاسداران، گفت: مردم ایران  با همبستگی و اقتدار و کنار گذاشتن اختلافات، به حمایت از سپاه بر خاستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha