جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ترند شدن هشتگ «من با ایلهان ایستاده ام» در توئیتر

حوزه/ در پی حمله ترامپ به ایلهان عمر، نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا، بسیاری از مردم در توئیتر با هشتگ «من با ایلهان ایستاده ام» از او حمایت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» یک هشتگ در حمایت از ایلهان عمر، نماینده کنگره مسلمان آمریکایی در توئیتر ترند شد. حمایت بین المللی از این نماینده مسلمان محجبه زمانی آغاز شد که ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به ایلهان حمله کرده بود و گفته بود که او حمله 11 سپتامبر را بی اهمیت توصیف کرده است.

سناتور برنی سندرز نامزد ریاست جمهوری آمریکا از سوی دموکرات ها در این باره نوشت: ایلهان عمر یک رهبر قوی و شجاع است. او از نفرت و نژادپرستی ترامپ عقب نشینی نمی کند وما نیز عقب نخواهیم نشست. حملات خطرناک و نفرت انگیز علیه وی باید پایان بگیرند.

گفته می شود ماجرا زمانی آغاز شد که ترامپ در 12 آوریل، ویدئو بریده شده ای از سخنرانی این بانوی مسلمان را در شورای روابط اسلامی آمریکایی در ماه مارس در رابطه با حادثه 11 سپتامبر به اشتراک گذاشت. ایلهان در سخنرانی خود درباره اسلام هراسی، این معضل را یکی از عواقب تروریسم عنوان کرده بود، با این حال ترامپ بخشی از ویدئوی او را به صورت بریده شده منتشر کرده و مدعی شد که او تراژدی 11 سپتامبر را دست کم گرفته است.

گفتنی است با وجود حمایت های همه جانبه در توئیتر، این نماینده مسلمان اعلام کرد که پیام های تهدیدآمیز زیادی پس از توئیتر ترامپ دریافت کرده است.

وی یکشنبه شب بیانیه ای صادر کرده و ضمن اعلام این خبر گفت که نمی گذارد نفرت ها باعث خفه شدن صدای او شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha