جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا، گفت: آمریکا با این اقدام مشت محکمی از مردم ما دریافت کرد؛ زیرا مردم همه متحد و یکپارچه پشت سپاه ایستاده و گفتند ما همه سپاهی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با هیئت جوانان هلال احمر خراسان شمالی، با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان، به تبیین ویژگی‌های جوان انقلابی پرداخت.

وی با بیان اینکه کربلا ویترینی است که همه انواع انسان‌ها از طفل شش‌ماهه تا پیرمرد هشتاد ساله را در خود جای داده است، افزود: کربلا نمایشگاهی است که همه انسان‌ها را در تمام سطوح به نمایش گذاشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه الگوی جوانان در کربلا حضرت علی‌اکبر (ع) است، خاطرنشان کرد: باید جوانان سعی کنند از جوان کربلا درس انسانیت و اخلاق‌مداری بیاموزند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) بهترین معرّف حضرت علی‌اکبر (ع) است زیرا جوان کربلا هم فرزند و هم شاگرد او است، اضافه کرد: این امام همام می‌فرمایند: «اشْبَهُ النَّاسِ خَلْقاً وَ خُلْقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِکَ» و تأکید می‌کند حضرت علی‌اکبر (ع) از نظر صورت و سیرت و گفتار، شبیه‌ترین مردم به رسول اکرم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت هیئت جوانان علی‌اکبر در هلال احمر خراسان شمالی، خطاب به این جوانان اظهار کرد: باید رفتار و منش شما الهام‌گیرنده از اهل بیت و الهام‌بخش به دیگران باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر داشتن بصیرت و تحلیل سیاسی، افزود: باید جوانان اهل تحلیل سیاسی بوده و زمان و موقعیت خود را بشناسند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما با چهل سال تجربه اکنون به جای رسیده که با ابرقدرت‌های جهان هماوردی می‌طلبد؛ ازاین‌رو دشمنان و دنیای استکبار هرروز بهانه‌ای گرفته و اقدام به تهدید و تحریم و تشر می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه آخرین اقدام آن‌ها هم قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی بود، افزود: آمریکا با این اقدام مشت محکمی از مردم ما دریافت کرد؛ زیرا مردم همه متحد و یکپارچه پشت سپاه ایستاده و گفتند ما همه سپاهی هستیم.

وی خطاب به جوانان، گفت: هرگاه وجود شما در وسط میدان لازم باشد به صحنه بیایید و انقلابی و جلودار بودن خود را نشان دهید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: جوانان علی‌اکبری باید در همه حوزه‌ها پیشگامی و پیش تازی کنند تا سایر جوانان از آن‌ها درس انقلابی بودن و ولایت مداری بیاموزند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha