جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسینی متولی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی متولی گفت: بنده هر روز ۲۰ دقیقه زودتر از دیگران وارد مسجد شده و ۲۰ دقیقه هم دیرتر از دیگران خارج می شوم تا اگر سوال یا کاری با بنده دارند، بشنوم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی متولی، امام جماعت مسجد جامع حصارک در جلسه طلاب و فضلای کرج و اشتهارد که شب گذشته در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی در قم برگزار شد، اظهار داشت: بنده فعالیت تبلیغی خود در منطقه حصارک را با دستور آیت الله کلباسی در ماه محرم آغاز کردم؛ بنده یک ماه در آن مکان منبر رفته و قصد ماندن در این منطقه را نداشتم؛ اما با صحبت هایی که اهالی آن منطقه انجام دادند، ترغیب شدم که در این منطقه بمانم و فعالیت داشته باشم.

وی ابراز داشت: در حال حاضر قریب به 51 سال است که در منطقه حصارک حضور داشته و بحمدالله احساس می کنم نزد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شرمنده نباشم؛ رابطه بنده با مردم آنجا، رابطه بی نظیری است که معتقدم این سیره باید در همه روحانیون وجود داشته باشد.

امام جماعت مسجد جامع حصارک خاطرنشان ساخت: کرج شهر پیچیده است که وظیفه طلاب و روحانیون را سنگین می کند؛ چراکه حتی شیطان پرستان نیز دارای مرکزی هستند؛ تمام مذاهب باطله در کرج حضور داشته و مشغول به فعالیت هستند.

این مبلغ موفق تصریح کرد: در سال هایی که در حصارک حضور داشتم، مردم همکاری بالایی داشته و حتی در ابتدا آب آشامیدنی هم نداشتند؛ ولی با همت خود توانستند آب آشامیدنی را به منطقه وصل نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی متولی بیان داشت: یکی از کارهایی که در این منطقه انجام شده است، ساخت درمانگاه خاتم الانبیاء در هفت طبقه بوده که 28 دکتر در آن مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت: بخشی از درآمد این درمانگاه وقف مستمندان شده و ماهانه مبلغی به کارت آنان واریز می نماییم.

امام جماعت مسجد جامع حصارک با اشاره به توفیقات روحانیت، ابراز داشت: روحانی باید مردم دوست باشد تا بتواند کار کند؛ باید با مردم ساخت و برای خدا کار کند؛ وقتی با مردم دوستانه رفتار کنید، با شما عجین خواهند شد.

این مبلغ موفق خاطرنشان ساخت: بنده در روزی که وارد منطقه حصارک شدم، نماز صبح یک نفر شرکت می کرد؛ اما امروز به جایی رسیدیم که برنامه نماز صبح ما از نماز ظهر یا مغرب پررنگ تر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی متولی تصریح کرد: بنده هر روز 20 دقیقه زودتر از دیگران وارد مسجد شده و 20 دقیقه هم دیرتر از دیگران خارج می شوم تا اگر سوال یا کاری با بنده دارند، بشنوم.

 

همچنین حجت الاسلام قهرمانی نیز در این جلسه به مباحثی پیرامون «درآمدی بر سواد رسانه ای با محوریت سبک زندگی» پرداخت و گفت: رسانه جزو اصلی ترین مسائل تأثیرگذاری در دنیاست؛ اگر در بیانیه گام دوم انقلاب دقت کنیم، رهبر انقلاب بر دو نکته اذعان داشتند که دشمن توانسته است تأثیر بگذارد و هر دو مسئله درباره رسانه بوده است.

وی ابراز داشت: امروز حتی بسیاری از مسائلی که مورد پسند دینی ما نیست، در انیمیشن هایی حتی در صداوسیما مورد پخش واقع می شود و بنابر روایات، فرزندان ما از چیزهایی که می بینند، تربیت می شوند.

این کارشناس سواد رسانه تصریح کرد: از گذشته تاکنون از موضوع «کارکرد پنهان تصویر» در فیلم ها و انیمیشن ها استفاده کرده و ناخواسته برخی مباحث را به ما القاء کرده اند و امروز وقتی فرزندان ما در فضای مجازی انواع و اقسام تصاویر را می بینند، ناخواسته نوع سلائق ما را تغییر داده است.

وی بیان داشت: امروز رسانه کاری با ما کرده است که اولین چیزی که صبح به سراغ آن می رویم، تلفن همراه ماست و آخرین چیزی هم که شب قبل از خواب از آن استفاده می کنیم، همین تلفن می باشد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha