جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: رهبری در گام دوم انقلاب، چشم امیدشان به جوانان است از این رو در امور اجرایی کشور باید میدان عمل را به این عزیزان واگذار کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، شامگاه سه‌شنبه در جشن روز جوان و میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) در آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما تبریز، با اشاره به اینکه اسلام برای جوانان ارزش بسیاری قائل است، گفت: باید از جوانان حمایت کنیم و در کنار توصیه‌ها و راهنمایی‌ها بر آنان سخت نگیریم چرا که برخی سخت‌گیری‌های الکی ما در ناحیه جوانان ممکن است جوان را از میدان خدمت به جامعه دور کند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان از جوانی خود نهایت استفاده را ببرند، خطاب به دانشجویان بیان داشت: جوانان پر افتخار آذربایجانی اکنون در پارک علم و فناوری مشغول کار بر روی ابداعات، اختراعات و نوآوری ها و در فکر خدمت به جامعه خودشان هستند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امروز جوانان ما در عرصه های گوناگون همچون هشت سال دفاع مقدس اثر گذارند، افزود: جوانان مومن و انقلابی با مدیریت عرصه هایی نظیر دانش هسته ای، ورزش، المپیادهای علمی و تولید افتخار آفرین هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم جوانان را دعوت به ساده زیستی و دوری از رفاه طلبی کرد و گفت: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، چشم امیدشان به جوانان است از این رو در امور اجرایی کشور باید میدان عمل را به این عزیزان واگذاریم و در اتاق های فکر از صاحبان فکر و اندیشه و پیشکسوتان بهره بگیریم چرا که جوانان ریسک پذیر، شجاع و عملگرا هستند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های نسل جوان باید توام با درستکاری، اخلاص، حرکت در راه خدا و اخلاق اسلامی باشد، عنوان کرد: یکی دیگر از نکاتی که باید مورد توجه جوانان باشد دغدغه مندی و مسئولیت پذیری است. جوانان باید وظیفه شناس، بصیر، دارای معرفت، شناخت و عقلانیت در امورشان باشند و نظم، انضباط، خودباوری و اعتماد به نفس را از اکنون در خود نهادینه سازند.

رییس شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: دشمن تلاش می کند جوانان را نسبت به آینده کشور نا امید کند، باید نسبت به آینده امیدوار بوده و با خط شکنی، استقامت و پیش روی در علم در مسیر اسلام گام بردارید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha