جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رونق تولید

حوزه/ حجت الاسلام شمس‌الدین زاده با بیان این‌که اشتغالزایی و رونق بازار فروش، صادرات و برون رفت از رکود از برکات رونق تولید است، گفت: یکی از مهمترین تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر رونق تولید به عنوان ستون فقرات جامعه است.

حجت الاسلام محمد شمس‌الدین زاده امام جمعه شهرستان زاوه در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری مبنی بر «رونق تولید»، اظهار کرد: دلیل این نامگذاری آن بوده است که حرکت مردم و مسئولان به سمت رونق تولید باشد و بیش از گذشته به این مقوله توجه شود.

وی با اشاره به این‌که تاکید معظم له بر رونق تولید به عنوان ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: نکته‌ای که در این خصوص نیازمند توجه ویژه است آن است که این خصوص هنوز کار تمام نشده و اگر تمام شد چرخه اقتصاد در مسیر ریل حرکت قرار می گیرد و چندین سال است که نامگذاری رهبر معظم انقلاب در این راستا بوده است.

امام جمعه سابق بشرویه با بیان این‌که اشتغال زایی و رونق بازار فروش، صادرات و برون رفت از رکود از برکات رونق تولید بوده است، ابراز کرد: آنچه مسلم است آن است که این مهم با شعار و سخنرانی درست نمی شود و بایستی وجهه همت همه شود و در این خصوص همت جمعی صورت گیرد.

حجت الاسلام شمس‌الدین‌زاده ادامه داد: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره راه پیش روی کشور را به سمت و سوی ساحل نجات نشان‌ می‌دهد چراکه فرمایشات ایشان مبتنی بر اصل استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و همچنین نه شرقی نه غربی؛ جمهوری اسلامی بیان شده است.

وی با اشاره به مواضع دشمن‌شناسی رهبر معظم انقلاب اسلامی و با بیان این‌که معظم له بارها در سخنان خویش از آمریکا به عنوان "شیطان بزرگ"‌یاد کرده‌اند، ابراز کرد: یکی از اظهارات مقام عظمای ولایت درباره مواضع اسرائیل پس از توافق هسته‌ای آن بود که بعد از مذاکرات هسته‌ای به رژیم صهیونیستی گفتند تا ۲۵ سال از دغدغه ایران آسوده‌ایم، به شما می‌گویم اولاً شما ۲۵ سال آینده را نخواهید دید و ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت، ثانیاً در این مدت هم روحیه‌ مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت.

امام جمعه زاوه‌ با تاکید بر این‌که تحقق شعار سال نیازمند همت همگان بوده و بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد، تبیین کرد: نیروهای کار فوق‌العاده هستند و باید امکانات کار به دست نیروهای کار داخلی سپرده شود چراکه با رونق کار مسئله رونق تولید به وجود آید.

حجت الاسلام شمس‌الدین زاده ادامه داد: مردم هم موظف هستند نسبت به آماده‌ کردن سایر شرایط اقدام کنند و از خرید اجناس خارجی پرهیز کنند و کشور خود را بازار اجنبی قرار ندهند.

وی با تاکید بر این‌که نباید این‌جا میدان مصرف جریان‌های بیرونی شود، متذکر شد: باید عمده تلاش ما آن باشد که کشورهای همسایه نیز میدان مصرف کالاهای ایرانی شود.

امام جمعه زاوه‌ در بحث تحقق شعار سال رسالت مسئولین را بسیار سنگین‌تر دانست و یادآور شد: مسئولان و دولتمردان بایستی زمینه‌سازی کنند تا محصولاتی خوب و مرغوب در جامعه تولید شود و از طرفی دیگر به بخش تولید نیز یارانه اختصاص داده شود‌.

حجت الاسلام شمس‌الدین زاده از اعتماد به جوانان توسط امام راحل(ره) به عنوان گام اول انقلاب یاد کرد و افزود: امام راحل(ره) در آن زمان جوانانی‌ را در راس امور گذاشتند؛ امروز در گام دوم انقلاب نیز بایستی بازنشستگان کنار رفته‌ و جوانان روی کار بیایند و مسئولان نیز به عنوان مشاور در کنار جوانان باشند.
انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha