پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه مشاوره رضوانشهر

حوزه/ استاد حوزه خواهران با تاکید بر ضرورت حمایت و همراهی همسران در سختی ها و مراحل مختلف زندگی، گفت: مطابق تعالیم دین مبین اسلام و آیات قرآن کریم، زن و مرد باید نسبت به یکدیگر با مودت و رحمت رفتار و تلاش نمایند با پوشانیدن عیوب طرف مقابل و راز داری ، موجب زینت یکدیگر باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در گیلان، خانم هویت طلب استاد حوزه علمیه خواهران در کارگاه مشاوره «همسرداری» که صبح امروز در حوزه علمیه خواهران رضوانشهر برگزار شد با اشاره به نقش تشکیل خانواده در رشد و تکامل انسان ها، تصریح کرد: ازدواج بهترین بستر رشد و تعالی انسان است و موجب نجات مرد و زن از پریشانی و سردرگمی، و همچنین ایجاد نشاط و انگیزه در زندگی خواهد شد.

مشاور حوزه علمیه خواهران در جمع طلاب مدرسه فاطمه زهرا سلام الله علیها شهرستان رضوانشهر ادامه داد: هدف از ازدواج در دین اسلام تامین نیازهای انسانی، آرامش، انس و الفت و ازدیاد نسل معرفی شده است.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت و همراهی همسران در سختی ها و مراحل مختلف زندگی اظهار داشت: مطابق تعالیم دین مبین اسلام و آیات قرآن کریم، زن و مرد باید نسبت به یکدیگر با مودت و رحمت رفتار و تلاش نمایند با پوشانیدن عیوب طرف مقابل و راز داری ، موجب زینت یکدیگر باشند.

خانم هویت طلب اولین رسالت خواهران طلبه را رسیدگی به وظایف همسرداری عنوان و اضافه کرد: اگر خواهران حوزوی در عمل به وظایف خود در زندگی مشترک  کوتاهی کنند، در واقع به اسلام ضربه زده اند.

وی درخصوص راهکارهای مدیریت اختلاف نظرها در زندگی مشترک ، گفت: عدم پافشاری بر نظر خود در مواقعی که اختلاف سلیقه وجود دارد، از خدشه دار شدن عزت نفس طرف مقابل جلوگیری می کند. باید به خاطر داشته باشیم که تحمیل و اجبار هیچ گاه جواب نمی دهد، بلکه غالبا مقاومت و موضع گیری را در پی خواهد داشت.

مشاور حوزه علمیه خواهران  استفاده از زبان نرم و لیّن را عامل مؤثری در کنترل اختلافات دانست و خاطرنشان کرد: باید در نظر داشته باشیم که افراد حتی در جزئیات، از سلایق و نظرات گوناگونی برخوردارند؛ لذا وقتی سلیقه خود را ابراز می کنیم نباید انتظار داشته باشیم که طرف مقابل بدون کوچکترین نظر مخالفی  آن را بپذیرد، بلکه پذیرش برخی از نظرات وعادات نیازمند گذر زمان می باشد.

سرکار خانم هویت طلب در پایان تصریح کرد: ان شاءالله تلاش کنیم تا در صداقت و ایمان الگوی خوبی باشیم و بدانیم اختلاف سلیقه ها همیشه وجود دارد و نباید اجازه دهیم در محبت به همسر و صمیمیت میان آنها تاثیر بگذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha