پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان جمعه این هفته ، کمپین «خطبه سبز» برگزار می کنند

حوزه/ کمپین «خطبه سبز» امسال ، جمعه این هفته در آستانه روز جهانی زمین برگزار شده و در این روز واعظان و سخنرانان دینی در سرتاسر جهان در خطبه های نماز جمعه، درباره اهمیت محیط زیست صحبت خواهند کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مسلمانان سرتاسر جهان روز جمعه 19 آوریل 2019، با کمپین «خطبه سبز» روز جهانی زمین را گرامی داشته و وعاظ و سخنرانان مذهبی در خطبه های نماز جمعه، درباره اهمیت محیط زیست صحبت می کنند.

 موعظ نصیر، ناشر یک وب سایت زیست محیطی کانادا و یکی از بنیانگذاران کمپین «خطبه سبز» در این باره به خبرنگاران گفت: ما از مساجد، مدارس، دانشگاه ها و موسسات اسلامی دعوت می کنیم تا خطبه جمعه را به آگاهی رساندن درباره چالش های محیط زیستی که بشر امروز با آن ها روبروست اختصاص داده و درباره برکات، و زیبایی های خلقت خداوند صحبت کنند.

نصیر افزود:  امسال قرار است عنوان کمپین «خطبه سبز» را «تغییر آب و هوا: کار با یکدیگر برای حل یک چالش جهانی» تعیین شود. در همین رابطه نیز از مسلمانان می خواهیم مشارکت هایشان را در جهت مشکلات محیط زیستی از جمله گرمای کره زمین افزایش دهند و اهمیت این مفاهیم را برای نسل های فعلی و آینده در نظر بگیرید.

 

گفته می شود این کمپین نخستین بار در سال 2012 در کانادا آغاز به کار کرده و از آن زمان تاکنون هرساله امامان جماعت این کشور و سایر کشورها، در این روز به موعظه درباره محیط زیست تشویق می شوند و پیام های قرآنی را درباره اهمیت زمین و زیستگاه بشر یادآوری می کنند.

روز جهانی زمین دوشنبه این هفته مصادف با 22 آوریل می باشد. نخستین روز زمین در سال 1970 برگزار شده که در آن روز 20 میلیون نفر در راهپیمایی های خیابانی شرکت کردند. هر ساله بیش از 1 میلیارد نفر از سرتاسر جهان در شهرهای بزرگ، روز زمین را گرامی می دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha