چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام منصوری رضی

حوزه/ نماینده طلاب و فضلای آزادشهر و رامیان با اشاره به اینکه شور و شوق کمک رسانی و روحیه بسیجی مردم در حادثه سیل اخیر بسیار برجسته بود، گفت: یکی از مباحث مهم در این سیل، بسیج مردمی در وسط میدان بود که حتی کسانی که عِِرق ملی هم نداشتند، وسط کار آمده و کمک های مالی و جانی خوبی داشته اند.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسین منصوری رضی، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان گلستان  به ارائه گزارشی از وضعیت سیل در استان گلستان پرداخت و گفت: سیل استان گلستان از تاریخ بیست و هشتم اسفندماه 1397 آغاز شد و مشکلات بسیاری را برای مردم منطقه آق قلا و گمیشان به وجود آورد.

وی ابراز داشت: یکی از مهمترین دلائل این سیل، عدم لایروبی رودخانه ها و مسیل ها بوده است که قدمت عدم لایروبی برخی از آنان به 60 سال قبل بر می گردد.

نماینده طلاب و فضلای آزادشهر و رامیان خاطرنشان ساخت: عدم مدیریت صحیح دولت ها در لایروبی رودخانه ها و مسیل ها، دخالت زیادی در این اتفاق داشته است؛ همچنین نبود استاندار گلستان در زمان سیل نیز از دیگر معضلاتی بوده که این استان درگیر آن بوده و مدیریت صحیح، دقیق و به موقعی انجام نشد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان گلستان تصریح کرد: پیش بینی های زیادی برای بارندگی در استان گلستان شده بود؛ اما کار جدی برای مدیریت این باران انجام نشده است؛ چراکه باید سد را از قبل باز کرده تا آب های موجود خارج شده و آب باران جایگزین آن شود؛ اما به دلیل عدم مدیریت صحیح، به یک باره مجبور به رهاسازی آب ها شده و این فاجعه در این دو منطقه رخ داد.

حجت الاسلام منصوری ادامه داد: همچنین رانش زمین در مینودشت نیز از دیگر مشکلات در استان گلستان بود که از بین رفتن جنگل ها از مهمترین دلائل آن بوده که سبب سستی زمین و رانش آن شده است.

نماینده طلاب و فضلای آزادشهر و رامیان با اشاره به اینکه شور و شوق کمک رسانی و روحیه بسیجی مردم در حادثه سیل اخیر بسیار برجسته بود، اظهار داشت: یکی از مباحث مهم در این سیل، بسیج مردمی در وسط میدان بود که حتی کسانی که عِرق ملی هم نداشتند، وسط کار آمده و کمک های مالی و جانی خوبی داشته اند؛ همچنین مدیریت خوبی نیز از سوی نیروهای جهادی در این سیل اتفاق افتاد که یادآور دفاع مقدس بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان گلستان ابراز داشت: در کنار فعالیت های ارگان های مختلف، نیروهای جهادی مردمی، نیروهای سپاه پاسداران و طلاب و فضلا سه قشری بوده اند که اهل سنت منطقه بسیار از آنان راضی بوده و حضور آنان تأثیرات خوبی داشته است.

حجت الاسلام منصوری رضی خاطرنشان ساخت: در این سیل، هفت سپاه از استان های مختلف، به عنوان معین استان گلستان انتخاب شده و رهبر انقلاب نیز چهار هزار دام زنده و ستاد اجرایی فرمان امام، چهار هزار بسته لوازم خانگی به مردم استان گلستان اهدا کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha