چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر حوزه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس با بیان اینکه همه شئونات و فعل و انفعالت حوزه های علمیه با خداوند گره می خورد، گفت: در حوزه های علمیه از نخستین تا آخرین گام به خداوند بر می گردد، ابتدای تعلم و تعلیم ها در حوزه های علمیه شناخت خداوند است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، در مراسم برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه که همزمان با سراسر کشور در شیراز نیز برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند انسان را برای چه چیزی آفرید؟ اظهار داشت: خداوند انسان را نیافریده برای اینکه خلبان، کشاورز یا اینکه دکتر شود، بلکه فلسفه خلقت این است که انسان در نظام هستی خلیفه الله شود.

وی قدرت خداوند را نامحدود دانست و افزود: امام زمان(عج) نیز قدرتی نامحدود دارد و خلیفه الله است، تمام فعالیت های انسان مقدمه ای برای خلیفه الله واقع شدن است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس تصریح کرد: انسان می تواند در همه رشته ها و کارها به هدف اصلی که خلیفه الله است برسد، اما حوزه های علمیه مسیری نزدیک تر به این هدف را دنبال می کند.

وی خاطرنشان کرد: همه شئونات و فعل و انفعالت حوزه های علمیه با خداوند گره می خورد، در حوزه های علمیه از نخستین تا آخرین گام به خداوند بر می گردد، ابتدای تعلم و تعلیم ها در حوزه های علمیه شناخت خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی عنوان کرد: انسان باید همه کارهای خود را به دست خداوند بسپارد در دنیای طلبگی نیز اینگونه است، از این رو شما افرادی که اکنون می خواهید به حوزه علمیه ورورد پیدا کنید باید با این دیدگاه باشد، اینکه هر کاری انجام می دهم و درس می خواند برای خداوند است تا به هدف نهایی عالم هستی که خلیفه الله است دست پیدا کنید.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) از حوزه های علمیه برخواست و خلیفه الله بود، ابراز داشت: اینکه امروز می بینیم در کشور تحولی ایجاد شده است، به این دلیل است که شخصیتی مانند امام خمینی(ره) حرکتی کرده که دنیا را متوجه خود کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha