پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ایرانی در جمع والدین داوطلبان ورودی به حوزه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه قرار گرفتن فرزندان شما خانواده های مومن در جرگه سربازان امام عصر(عج)، توفیقی ست که نصیب شما شده،گفت: حضور فرزندان شما در حوزه علمیه عنایت حضرت حجت(عج) است.

به گزارش خبرگزاری« حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام ایرانی، در جمع والدین داوطلب ورود به حوزه علمیه کرمانشاه، ضمن تبریک بمناسبت اعیاد شعبانیه،گفت: باید به شما والدین عزیز و نجیب، تبریک ویژه گفت که به شما توفیقی عطا فرمود که فرزندان شما ملتزم رکاب امام زمان(عج) باشند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس مشاهدات امام سجاد(ع) در روز عاشورا، امام حسین(ع) در عین تسلط و توانمندی به هنگام نبرد با دشمنان، یکی را می کشت و چندتا را رها می کرد متعجب بودم،حضرت می فرمایند: بعد از شهادت پدرم و انتقال علم امامت، آنوقت سِرّ کار پدرم را فهمیدم آنهایی که رها می کرد در نسلهای بعدی آنها، فرزندان خوب و صالحی وجود داشته است.

وی تصریح کرد: دقت امام حسین(ع) در کشتن دشمنان آنهم به هنگام نبرد روز عاشورا، دلیل بر آنستکه فرزند خوب آنقدر اهمیت دارد که بخاطر فرزند صالح از پدر جاهل او می گذرد.  

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به اینکه در جنگ صفین با حضور امیرالمومنین(ع)؛ مالک اشتر دشمنان را از دم تیغ می گذراند و یک لحظه به ذهنش خطور کرد که من بیشتر از امام علی(ع) کشتم،گفت: در لحظه حضرت متوجه فکر مالک شد، حضرت فرموند: مالک فکر نکن که بیشتر از من کشته ای، هر کسی را می کشم نگاه می کنم که در نسلهای آینده او آیا بچه صالحی وجود دارد از او گذشت می کنم و رهایش می کنم.

وی خاطرنشان کرد: در اهمیت فرزند صالح همین قدر کافی است که امام معصوم(ع) و حجت خدا، برای نجات بچه ای در نسلهای بعدی از کشتن دشمن خود اغماض می کند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه قرار گرفتن فرزندان شما خانواده های مومن در جرگه سربازان امام عصر(عج)، توفیقی ست که نصیب شما شده،گفت: حضور فرزندان شما در حوزه علمیه عنایت حضرت حجت(عج) است.

حجت الاسلام ایرانی با بیان اینکه خیلی باید خدا را باید شاکر بود، قدر دان بچه هایی بود که خوبند و از همه مهمتر اینکه در حق اولادمان دعا کنیم.،گفت: شما پدران مومن دعایتان در حق فرزندتان گیراتر،کما اینکه نفرینتان هم تاثیرگذار است.اما چه بهتر برای عاقبت بخیری آنان دعا کنید.

وی با اشاره به اینکه معتقدم اگر برگردم به سن 15 سالگی و بخواهم مسیر و سرنوشت آینده خود را انتخاب کنم دقیقا همین رسالت طلبگی را طی می کنم و پشیمان نیستم،گفت: همیشه در خلوت از خدا تشکر،که ما را از کوره دهی هدایت و به سوی سربازخانه حضرت حجت(عج) و بعد هم توفیق داد که خدمتگزار طلاب باشیم.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه هیچ سرمایه ای برای انسان بهتر از ولد صالح نیست،گفت: با احترامی که برای سایر صنوف و مشاغل در جامعه قائل هستم به یقین هیچ مکانی هم برای پرورش فرزندان شما، بهتر از حوزه علمیه نیست.  

وی با اشاره به اینکه بر همگان آشکار است که اگر روحانیت و در رأس آنها حضرت امام(ره) نبود کسی جرأت ایستادن در مقابل طاغوت و آمریکا را نداشت،گفت: امام(ره) تحصیل کرده حوزه،خوب درس خواند، زی طلبگی را بجا آورد و سرباز ارزشمندی برای حضرت حجت(عج) بود.

حجت الاسلام ایرانی با بیان اینکه خداوند به امام(ره) عزتی داد که بعد از حضرات معصومین(ع)، امام(ره) بی نظیر است.،گفت: حرکت عظیمی که آن مرد خدا انجام داد و به سبب آن انقلاب و بیداری را در ایران و در دنیا بوجود آورد و هیمنه آمریکا را فرو ریخت.

وی با اشاره به اینکه مدیریت صحیح رهبری معظم در حدود 30 سال با پیچیدگی دنیای امروزی،کاری که ایشان انجام می دهد، به تعبیری جهان را اداره می کند،گفت: دولتمردان آمریکایی معترفند: دهها سال برنامه ریزی،طراحی و نقشه می کنند، رهبر ایران حاصل زحماتشان را با یک سخنرانی بهم می ریزد و نقش بر آب می کند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در پایان با بیان اینکه شما والدین عزیز و فرزندانتان دارای اراده قوی هستید، که می خواهید فرزندانتان را به کارشناسان دینی بسپارید،گفت: از گردنه ها و موانع دلسرد کننده و وسواس الخناس عبور کرده اید تا در چنین روز مبارکی در سرباز خانه امام زمان(عج) فرزند صالح خود را بدرقه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha