جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سومین مسجد در حفاری ها در منطقه بیشه در شبه جزیره عربستان کشف شد

حوزه/ یک تیم از باستان شناسان که حفاری هایی را به منظور کشف آثار باستانی در منطقه تاریخی معادن العبلا در شهر بیشه در شبه جزیره عربستان آغاز کرده اند، یک مسجد باستانی را کشف کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از عرب نیوز، در حفاری های باستانی در شهر بیشه، واقع در شبه جزیره عربستان، سومین مسجد کشف شد.

این مسجد، سومین مسجد باستانی است اخیرا در حفاری ها در منطقه  مستعمرات معدن باستانی در العبلا در بیشه واقع در منطقه اسیر در عربستان سعودی پیدا شده است.

اکتشاف توسط یک تیم از سازمان باستان شناسی و موزه در گردشگری و میراث ملی عربستان انجام گرفته است و حفاری ها بخشی از برنامه میراث فرهنگی بوده است.

عبدالله الاکلابی سرپرست تیم حفاری گفت:  در حفاری ها نمای خارجی یک مسجد است که منطقه ای به مساحت 2 هزار و 616 متر مربع را شامل می شود. و دیوارهای سنگی که با گچ پوشانده شده اند کشف شدند.

وی افزود:  کف مسجد از سنگفرش شن خرد شده مخلوط با ماسه و آب، پوشیده شده با یک لایه شن خرد شده نازک پوشیده شده است. در مرکز یک محراب نیمه داره وجود دارد و در بخش جنوب شرقی نیز دو اتاق یافت شده اند که یکی از آن ها به منظور فراهم سازی نور برای مسجد ساخته شده است.

گفته می شود در چهار منطقه در العبلا حفاری آغاز شده است. منطقه العبلا نزدیک به جاده تجاری میان شمال و جنوب عربستان بوده است که خواروبار و عطریات از طریق آن منتقل می شد.

باستان شناسان امیدوارند بتوانند آثار تاریخی بیشتری را مربوط به دوره های پیش از اسلام و به ویژه پس از اسلام در این منطقه پیدا کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha