پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نیمه شعبان / ولادت امام زمان / حضرت مهدی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ویژه‌برنامه‌های میلاد امام زمان (عج)، در امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌های امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان سمنان در نیمه شعبان اظهار داشت: 32 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص این استان مهیای برگزاری جشن میلاد امام عصر (عج) در نیمه شعبان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: ویژه‌برنامه‌های میلاد دوازدهمین امام شیعیان، هم‌زمان با سراسر کشور در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان سمنان برگزار می‌شود.

وی افزود: بقعه متبرکه امامزادگان یحیی (ع) و علی بن جعفر (ع) در سمنان، حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) دامغان، امامزاده محمد (ع) دیزج شاهرود، امامزادگان اسماعیل و شمس‌الدین (ع) گرمسار، امامزاده علی‌اکبر (ع) شهرستان آرادان، امامزاده محمد (ع) بسطام و امامزاده قاسم (ع) مهدی‌شهر از جمله بقاع متبرکه‌ای است که میزبان این جشن‌ها است.

حجت‌الاسلام واحدی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم‌هایی مانند مولودی‌خوانی، سخنرانی، قرائت زیارت‌نامه و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از جمله برنامه‌های امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان سمنان است.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری این جشن‌ها برخی از هیئت‌های مذهبی و نهادهای دولتی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همکاری دارند، بیان کرد: در این اماکن مذهبی با حضور روحانیان و مداحان اهل‌بیت (ع) برنامه‌های مختلفی از جمله تلاوت قرآن و زیارت‌نامه و مولودی‌خوانی پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به استفاده از ظرفیت مبلغان و روحانیان بومی و مستقر در اماکن مقدس و امامزادگان، گفت: این افراد برای ترویج و تبلیغ معارف دینی و سبک زندگی فاطمی از سوی این اداره کل در امامزادگان حضور یافته و سخنرانی می‌کنند.

وی افزود: پاسخگویی به شبهات دینی، مشاوره و برگزاری نماز جماعت از دیگر وظایف مبلغان و روحانیان مستقر در اماکن مقدس و امامزادگان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha