جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش خانواده به همت گروه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر همدان

حوزه/ کارشناس مشاوره گفت: عدم ارضای عاطفی در محیط خانه باعث گدایی این کمبود در جامعه می شود و مطمئناً تبعات و آسیب های زیادی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام داریوش عشقی، امشب در جشن نیمه شعبان که به همت گروه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر همدان برگزار شد، توجه به عواطف در خانواده را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: همه انسان ها نیازمند ابراز علاقه هستند و این نیاز قابل چشم پوشی نیست.

وی افزود: عدم ابراز علایق و عواطف مشکلات بسیاری را برای زوج ها و خانواده ها به وجود می آورد که گاهی در همان زمان بروز می کند و گاهی هم در بلند مدت اثرات خود را نشان می دهد.

حجت الاسلام عشقی یادآور شد: در بسیاری از خانواده هایی که برای مشاوره مراجعه می کنند این موضوع بسیار مطرح می شود که علیرغم ابراز علاقه بازهم طرفین از هم دلخور هستند و به نوعی از هم راضی نیستند.

وی با بیان این که همه انسان ها مانند هم نیستند، اظهار داشت: اصل اول در زندگی های مشترک و روابط عاطفی در خانواده ها، شناخت خصوصیات اخلاقی و خصوصا عاطفی افراد است که عدم شناخت این مهم مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

این کارشناس مشاوره تصریح کرد: باید با آشنایی با خصوصیات افراد، به تناسب هر فرد با او برخورد کنیم و این ویژگی ها نیز از زمان بدو تولد در افراد متفاوت است، به طور مثال بعضی از بچه ها با صدای مادرشان آرام می شوند و بعضی ها هم با دیدن مادر و عده ای هم با بودن در کنار مادر به آرامش می رسند.

وی در ادامه با تاکید بر این که انسان نیاز به دیده شدن دارد، بیان داشت: اگر کسی در منزل دیده نشود و نیازهای عاطفی او بر طرف نشود، این خلاء را در جامعه و مکان های دیگر پر خواهد کرد.

حجت الاسلام عشقی خاطر نشان کرد: عدم ارضای عاطفی در محیط خانه باعث گدایی این کمبود در جامعه می شود و مطمئناً تبعات و آسیب های زیادی را به همراه خواهد داشت.

وی، نوع برخورد با یکدیگر را در جذب افراد مهم دانست و گفت: والدینی که نمی توانند با فرزندان خود ارتباط برقرار کنند و با برخورد های زشت این فاصله را بیشتر می کنند بدانند که با دیدن کوچکترین محبت از طرف یک فرد غریبه فرزندشان به سمت او خواهد رفت.

این کارشناس مشاوره یادآور شد: زن و شوهر باید نیازهای عاطفی یکدیگر را برطرف کنند، در غیر این صورت اگر در جای خود این نیاز برطرف نشود در جای دیگر به دنبال برطرف کردن آن خواهند بود که نتیجه آن از بین رفتن بنیان های خانواده خواهد بود.

وی تاکید کرد: اکثر مشکلات ریشه در دوران کودکی دارد و مهم ترین سن هایی که اولاد در اوج نیاز عاطفی هستند، هفت، یازده و هجده سالگی است که توجه چند برابری را طلب می کند.

حجت الاسلام عشقی با بیان این که سه نوع شخصیت عاطفی داریم، اظهار داشت: راه های ایجاد ارتباط در بین افراد متفاوت است و این راه ها عبارتند از دیداری، شنیداری و عاطفی.

وی ادامه داد: در هر کدام از نوع شخصیت ها اگر فرد به تناسب نیازش ارضا نشود نسبت به طرف مقابلش سرد خواهد شد، بنابراین اول باید بدانیم که طرف ما دارای چه شخصیتی است و سپس برای ارضا نیاز او اقدام کنیم.

این کارشناس مشاوره با اشاره به میلاد امام زمان (عج)، یادآور شد: امام زمان(عج)، امام همه مردم است و متعلق به یک قشر خاص نیست، پس بدانید هر جا که دلتان شکست و احساس تنهایی کردید اسم امام زمانتان را ببرید که ایشان همانند بهره ای که از خورشید پشت ابر می بریم، همواره یار و یاور ما است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha