شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 489494
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵
فیلم سه بعدی مستند توسط مسجد مالزی ساخته شد

حوزه/ یک مسجد در پنانگ در مالزی به ساخت یک فیلم مستند از فضای داخل مسجد و نمازگزاران در حین نماز جمعه اقدام کرده و به این ترتیب بازدیدکنندگان می توانند بدون حضور در مسجد، تجربه ای زنده داشته باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thestar، یک فیلم مستند سه بعدی ساخت کشور مالزی، این فرصت را برای مسلمانان و غیرمسلمانان ایجاد می کند تا بدون حضور در مسجد، بتوانند بازدید نسبتا زنده ای از فضای داخلی مساجد داشته باشند.

این فیلم مستند که از نماز جمعه در مسجد جورج تائون در جزیره پنانگ در مالزی گرفته شده است، مراسم عبادی و نماز خواندن مسلمانان را به تماشاگر نشان داده و فرصت آشنایی غیرمستقیم اما سه بعدی با دین اسلام را برای بازدیدکننده غیرمسلمان ایجاد می کند.

سکینه محمدعلی، 59 ساله یکی از اعضای کمیته مسجد در این باره گفت: من بسیار خوشحالم و این نخستین باری است که این فیلم را می بینم! می توان در این فیلم مسجد را از تمامی مناظر نگاه کرد.

مدینه شیخ میدان، دوست مسلمان 69 ساله وی نیز گفت: می توانم وضوخانه را درست روبروی خودم ببینم!

در این میان میرا میدان مستان، مدیر کمیته مسجد کپیتان کلینگ، ضمن بیان اینکه از این فناوری سه بعدی برای آشناسازی غیرمسلمانان از مسجد استفاده خواهند کرد گفت: تنها کافی است که هدست را روی چشمانشان بگذارند. و به این ترتیب بینندگان می توانند برنامه های دینی و فعالیت های روزانه مومنان در مسجد را مشاهده کنند.

وی افزود: این پروژه مسجد را به سمت مدرنیته نزدیک می سازد.

 

مردم از کشورهای دیگر می توانند فقط با گذاشتن یک هدست و فشار یک دکمه، از مراسم مذهبی در نماز جمعه آشنایی به دست آورند. ما می خواهیم از طریق فیلم سه بعدی یک ارتباط عاطفی معتبر بین روایت واقعی و بینندگان به وجود آوریم.

خلیل مجید سازنده فیلم ضمن بیان اینکه تیم سازندگان برای ساخت مسجد سه ماه وقت گذاشته اند گفت: ویدئو با تصویر زیبای پنانگ از مناره آغاز می شود. سپس بینندگان می توانند شرکت در نماز جمعه، صدای اذان، وضو گرفتن  و در نهایت  پیوستن به نمازگزاران را تجربه کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha