جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم لشکری مبلغ مدرسه علمیه صدیقه فاطمه سلام الله علیها گرگان

حوزه/خانم لشکری در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه فاطمه سلام الله علیها گرگان گفت: در صورتی که طلبه در تشخیص انحرافات دقیق تر باشد و قدرت حدس شبهات پنهان را پیش از بروز آسیب داشته باشد، موفق تر و کارآمدتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از گرگان، خانم مریم لشکری در نشست تربیتی که با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه سلام الله علیها گرگان برگزار شد، بیان کرد: طلبه موفق طلبه ای است که رشد جامع، هماهنگ و متوازن داشته و همه عناصر لازم در تعریف طلبه را در شخصیت خود فراهم آورده باشد.

وی تصریح کرد: رشد همه جانبه را باید ناظر به اهداف و رسالت های صنف روحانیت دانست تا در ایفای نقش اجتماعی، تاثیر پررنگ تری حاصل گردد.

استاد حوزه، مراد از نصاب طلبگی را جوهره طلبگی دانست و افزود: طلبه کسی است که عمده زمان و توان خود را صرف وظایف و رسالت های نهاد روحانیت نماید.

لشکری تاکید کرد: برای آن که طلبه در اختصاص زمان و توان خود به رسالت های حوزوی موفق باشد، باید به سه عنصر تفقه، تزکیه و ایفای نقش اجتماعی در حد اعلا متصف و ملتزم باشد.

وی با اشاره به این که طلبه باید با دین خدا به صورت کامل، موزون و متناسب آشنا باشد، تصریح کرد: در راستای ایفای نقش اجتماعی سنگین طلبه، پالایش روح و برخورداری از اخلاق فاضله از عناصر مهم و لازم است.

کارشناس فرهنگی با بیان این که طلبه پیش از آن که طلبه باشد، یک انسان است، گفت: ارتقای معنوی و تهذیب نفس، وظیفه طلبگی طلبه محسوب نمی شود، بلکه رسالت انسانی طلبه است.

لشکری، هنر آموزه های دینی را از مهم ترین برخورداری های طلبه دانست و افزود: هر چه طلبه در تشخیص انحرافات دقیق تر باشد و قدرت حدس شبهات مخفی و پنهان را پیش از بروز آسیب داشته باشد، موفق تر و کارآمدتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha