جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 اعضای شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی بیان کردند: بانویی مانند شهیده بنت الهدی صدر را حوزه علمیه نجف تربیت کرده و خروجی های حوزه نجف اگر از ما گرفته شود، دیگر چیز قابل ارائه ای وجود نخواهد داشت با اینکه حداکثر تعداد حوزه نجف ۱۰۰۰ نفر بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حضرت آیت الله جوادی آملی عصر امروز در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا برگزار شد، عنوان کردند: گزارش های واصله از جانب اعضای شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران بسیار امیدبخش بود.

ایشان با بیان اینکه امروز خداوند امکانات غیرمتناهی در اختیار ما قرار داده است، افزودند: نظام اسلامی نعمتی است که به آسانی در اختیار افراد قرار نمی گیرد و برای بهره مندی از آن یک سری وظایف و مسئولیت هایی تعیین شده است.

این مرجع تقلید گفتند: پیامبر همواره می فرمودند که هیچ کس نیست که وارد شریعت بشود و راه بسته باشد و احدی نمی تواند ادعا کند که من نمی توانستم دینداری پیشه کنم.

استکبار جهانی و رذالت آن تنها با خون دادن پاک می شود

حضرت آیت الله جوادی آملی تاکید کردند: ما در کنار سفره ای نشسته ایم که مسئولیت های بسیاری بر آن متصور است و استکبار جهانی و رذالت آن تنها با خون دادن پاک می شود.

ایشان بیان کردند: خون کاری می کند که آب باران نمی تواند بکند و آلودگی های باطنی مانند استعمار و استکبار تنها با خون است که پاک می شود.

این مرجع تقلید تصریح کردند: اگر کشوری خون داده و طیب و طاهر شد باید میوه طیب مانند استقلال، آزادی و امنیت را بدست آورد و بر ما واجب است که به میوه طیب دست پیدا کنیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی مطرح کرند: همه انسان ها اعم از زن و مرد حدی از شناخت و معرفت نسبت به دین را در خود دارند و کتاب هایی که حوزه های ما می نویسد باید حداقل یک بار خوانده شود.

ایشان تاکید کردند: بانویی مانند شهیده بنت الهدی صدر را حوزه علمیه نجف تربیت کرده و خروجی های حوزه نجف اگر از ما گرفته شود، دیگر چیز قابل ارائه ای وجود نخواهد داشت، با اینکه حداکثر تعداد حوزه نجف 1000 نفر بودند.

این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم کتب درسی از سوی حوزه علمیه قم تصریح کردند : اینکه برای یک طلبه سرمایه گذاری شود و سپس در مراکز دیگر مورد استفاده قرار گیرند نمونه بارز نهال فروشی است.

مسئولان حوزه مراقب باشند  استعدادهای ما از بین نرود

حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کردند: ما در حوزه علمیه قم کتابی تدوین نکردیم که به عنوان یک مرجع مورد استفاده قرار گیرد و مسئولان حوزه باید مراقب باشند که استعدادهای ما از بین نرود. برخی از خروجی های حوزه امام جمعه می شوند، در حالی که برای امام جمعه شدن حد متوسط سواد برای طلبه کافی است و باید در مراتب راهبردی از این ظرفیت های عظیم استفاده شود.

ایشان ادامه دادند: مرحوم سید مرتضی مقداری زمین را برای امورات طلاب در نجف وقف کرده بودند و متاسفانه امروز در قم به جای وقف، موقوفات احیا شده و وقف به خوردنی جات محدود شده است.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: مرحوم سید مرتضی متناسب با وضعیت مالی طلاب شهریه می پرداخت و پیش نماز شدن و امام جمعه شدن واجب کفایی بوده و کسی که مقداری درس طلبگی بخواند می تواند از پس این کارها بر بیاید.

حضرت آیت الله جوادی آملی ابراز کردند: در طول 40 سال اخیر کسی کتابی ننوشته که در حوزه قم مرجع باشد، اما در حوزه نجف بزرگانی تربیت شدند که آثاری به بار آورده اند که اگر نبودند مشکلات و خلأ های جدی ایجاد می شد.

ایشان اضافه کردند: ما مترجمانی می خواهیم که آثار اصلی مانند المیزان را دقیق بفهمند و سپس منتقل کنند و با صرف تبلیغ کردن کارهای بزرگی برای دین صورت نمی گیرد.

نفس آمریکا  در مقابل سپاه بند آمده است

این مرجع تقلید یادآور شدند: سپاهیان و ارتشی های ما پیشرفت های چشمگیری داشته اند و آمریکا به این دلیل که در مقابل سپاه نفسش بند آمد نتوانست بیشتر از این کاری از پیش ببرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی عنوان کردند: در صدر اسلام در حالی که بسیاری از مردها علیه اسلام شمشیر می زدند، زن ها بودند که ایمان آوردند و این زن است که می تواند جامعه را سامان دهد. قدرت و گرایشی که در زنان وجود دارد در مردان نیست.

ایشان مطرح کردند: بزرگان حوزه قم باید نوابغ را از میان طلاب شناسایی کنند و سپس فضایی ایجاد کنند که این طلاب کار شیخ طوسی که همان کار علمی متقن است را انجام دهند.

این مرجع تقلید گفتند: امام مجتبی (ع)فرموده اند که انسان در معارف دنیا باید پایین تر از خود را ببیند و در معارف دینی و معنوی باید بالاتر از خود را ببیند. ما بهتر از این می توانیم باشیم و باید باور داشته باشیم که این شدنی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha