سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: انسان مؤمن باید به‌گونه‌ای زندگی کند که هم‌وزن ایمان خود به مردم خدمت کند و ایمان و عمل خیر او مانند دو کفه ترازو باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست ائمه جمعه استان، با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام، افزود: حضرت محمد(ص) می فرمایند: « خَصْلَتَانِ لَيْسَ فَوْقَهُمَا مِنَ اَلْبِرِّ شَيْءٌ اَلْإِيمَانُ بِاللَّهِ وَ اَلنَّفْعُ لِعِبَادِ اَللَّهِ وَ خَصْلَتَانِ لَيْسَ فَوْقَهُمَا مِنَ اَلشَّرِّ شَيْءٌ اَلشِّرْكُ بِاللَّهِ وَ اَلضَّرُّ لِعِبَادِ اَللَّهِ».

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در این حدیث تأکید می کنند دو خوى و عادت است كه در نيكوكارى بالاتر از آن چيزى نيست؛ ايمان به خدا و سود رساندن به بندگان خدا و همچنين دو خوى و عادت است كه بدتر از آن دو چيزى نيست؛ شرك به خداو زيان رساندن به بندگان خدا.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه بنا به فرموده رسول گرامی اسلام نیکی و ثواب بالاتر از این دو در عالم نیست، گفت: هر کس به این دو خوبی دست یابد به معدن بِر و نیکی دست یافته است.

وی با اشاره به اهمیت ایمان در انسان، افزود: باید باور و ایمان انسان نسبت به خداوند عمیق باشد؛ زیرا ایمان غیر از علم است به گونه ای که ممکن است کسی مانند شیطان به خداوند علم داشته باشد اما ایمان نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: شیطان هم به خدا و هم به قیامت علم داشت اما نجات نمی یابد؛ زیرا راه نجات ایمان به خداوند است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: با وجود این باید توجه داشته باشیم که همه دین این نیست بلکه نیم دیگر دین خدمت به مردم است.

وی خاطرنشان کرد: انسان مؤمن باید به‌گونه‌ای زندگی کند که هم‌وزن ایمان خود به مردم خدمت کند و ایمان و عمل خیر او مانند دو کفه ترازو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: بر این اساس هر چه ایمان انسان بیشتر باشد باید نفع او به مردم بیشتر باشد؛ زیرا مؤمن نافع مورد محبت خداوند بوده و مسلمانی که برای مردم دل سوزی کند ارزشمند است.

وی افزود: داشتن ایمان و نافع بودن اهمیت فراوانی دارد؛ به گونه ای که امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق می فرماید: « وَ أَجْرِ لِلنَّاسِ عَلَی یَدِیَ الْخَیْرَ وَ لَا تَمْحَقْهُ بِالْمَنِ» و از خداوند می خواهد خیر و خوبی را به دست او برای مردم جریان داده اما آن را با منت گذاردن بر سرشان محو و باطل نکند.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همه ما باید از خداوند بخواهیم با دست‌های ما خیری به مردم برسد و کارهای خوب و سازنده بکنیم؛ اما به رخ دیگران نکشیده و کار نیک خود را تخریب نکنیم.

وی با بیان اینکه یکی از توفیقات ارزنده این است که با دست انسان کارهای خیر صورت گیرد، خاطرنشان کرد: البته باید مراقب باشیم کارهای خوب خود را با کارهای بد خراب نکنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha