جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فیلم مستند «آزادی» که تازه مسلمانان را معرفی می کند

حوزه/ فیلم مستند «آزادی» که تاکنون در کشورهای مختلف جهان به نمایش گذاشته شده و گروهی از تازه مسلمانان را معرفی کرده و تجربه های آنان را نشان می دهد، قرار است به زودی در دانشگاه اتاگوی نیوزیلند به روی پرده برود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از odt، دانشجویان مسلمان دانشگاه اتاگو در شهر دنیدن در نیوزیلند از مردم برای تماشای فیلم مستند «آزادی» که پیرامون تازه گرویدگان به اسلام  ساخته شده است دعوت کردند.

فیلم مستند «آزادی» درباره تازه مسلمانان از سرتاسر جهان می باشد که در کشورهای مختلف زندگی می کنند و تجربیات خود را به اشتراک می گذارند. فیلم «آزادی» با تیم کارگردانی جولین درولون و زهرا شفیه (یک زن و شوهر مسلمان) ساخته شده و قرار است در آستانه ماه مبارک رمضان و در روز 28 آوریل در سالن اجتماعات دانشگاه اتاگو پخش شود.

این فیلم تازه مسلمانان در مشاغل مختلف از جمله کارآفرینان، مربیان، بازیگران، فعالان محیط زیست و وکلا را نشان می دهد و در آن مسلمانان در رابطه با موضوعات متنوعی، از محدوده محیط زیست گرفته تا مصرف گرایی، معنویت و اسلام به صحبت خواهند پرداخت.

عبدالله برازنچی، مدرس دانشگاه اتاگو، گفت: یکی از جالب ترین بخش های مستند برای نیوزیلندی ها احتمالا مصاحبه با یک مسلمان در شهر کرایست چرچ است. سه استرالیایی که پدر علم کشت پایا شناخته می شوند و هزاران دنبال کننده در جهان دارند، نیز در این فیلم مورد مصاحبه قرار گرفته اند.

دکتر برازنچی افزود: متاسفانه دین در عرض دو دهه اخیر به صورت ناعادلانه در رسانه های جمعی جهان، مورد سیاه نمایی قرار گرفته است. هنگام به نمایش گذاشتن فیلم مستند در مناطق مختلف به این نتیجه رسیدیم که غیرمسلمانان بیشتر از مسلمانان به شناخت جوامع اسلامی مشتاق هستند.

گفتنی است این فیلم مستند در 8 کشور مختلف جهان به نمایش گذاشته شده و هم اکنون به نیوزیلند رسیده است. تماشاگران مسلمان امتیاز 8.5 از 10 را به فیلم داده اند و امتیاز داده شده توسط تماشاگران مسلمان به فیلم 8 از 10 بوده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    1 0
    کاش بشه مفهوم حجاب رو بهتر به جامعه بفمانیم