پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مشاوره تربیت فرزند رضوانشهر

حوزه/ هویت طلب در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) رضوانشهر با اشاره به اهمیت موضوع فرزندآوری در آیات قرآن و کلام بزرگان دین، تصریح کرد: شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» کاملا مخالف قرآن است و از فرزند صالح در آیات متعدد با عناوینی همچون نعمت خداوند، متاع دنیا، زینت زندگی، یاور والدین و بشارت الهی نام برده شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه در گیلان، نشست مشاوره با موضوع «فرزند آوری و تربیت فرزند» امروز در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) رضوانشهر برگزار شد.

خانم هویت طلب، استاد حوزه علمیه در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع فرزندآوری در آیات قرآن و کلام بزرگان دینی تصریح کرد: شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» کاملا مخالف نظر خداوند متعال در قرآن کریم است و از فرزند صالح در آیات متعدد کتاب الهی با عناوینی همچون نعمت خداوند، متاع دنیا، زینت زندگی، یاور والدین و بشارت الهی نام برده شده است.

وی ادامه داد: مسأله رشد جمعیت البته ضمن توجه به کیفیت آن، در قرآن کریم مورد تاکید خداوند متعال قرار گرفته است و باید توجه داشت که حیات و رشد جوامع انسانی و بالاخص اسلامی در گرو توجه به این امر است.

مشاور حوزه علمیه خواهران با بیان روایاتی از اهل بیت علیهم السلام، بر ضرورت تشکیل خانواده و فرزند آوری تاکید و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند «شخص با ایمان نباید از تشکیل خانواده امتناع کند چرا که خداوند فرزندانی نصیب او نماید و ذکر لا اله الا الله و تسبیح خداوند در زمین زیاد شود.»

خانم هویت طلب توجه به تفاوت های فردی فرزندان را در تربیت آنها نکته ای مهم دانست و اظهار داشت: والدین در تربیت فرزندان نباید از شیوه تربیتی یکسانی استفاده کنند، چرا که توانایی و روحیات فرزندان با یکدیگر متفاوت است.

این مشاور خانواده ادامه داد: پدر و مادر در امر تربیت فرزندان باید با یکدیگر مشارکت داشته باشند و هر کدام از آنها نقش و وظیفه مختصّ به خود را ایفا نماید.

استاد حوزه علمیه خواهران فرزندان را همانند معدن طلا عنوان و اضافه کرد: کودکان مثل معادن با ارزشی هستند که استعدادهای آنها باید توسط  پدر و مادر کشف و استخراج شود و این امر جز با اطلاعات درست والدین امکان پذیر نمی باشد.

خانم هویت طلب در پایان بخش اعظم تربیت فرزندان را به 3 دوره تقسیم و خاطرنشان کرد: هفت سال اول دوره تربیت فرزندان باید صرف آموزش مهارت های در قالب بازی شود و  در 7سال دوم آموزش ها به شیوه کلاسیک منتقل می شوند و در 7سال سوم باید والدین، کمی خود را کنار بکشند و مسئولیت های بیشتری به فرزندان بدهند. باید در نظر داشت که موفقیت در هر یک از این دوره ها منوط به درست عمل کردن در دوره قبل است .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha