جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: سخنی در خصوص حضور من در فضای مجازی مطرح شد، ولی بنده این بحث را مطرح نکردم که دو ساعت در فضای مجازی هستم، بلکه از فضای ارتباطی شبکه های اطلاع رسانی صفیر و مشابه به دنبال امورات طلاب هستم؛ طلاب در سامانه سفیر مشکلات خود را با بنده مطرح می کنند؛ هر روز ده ها پیامک را از سوی طلاب و یا اساتید دریافت می کنم و پاسخ می دهم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی شب گذشته در نشست شورای عالی حوزه های علمیه با اساتید سطوح عالی حوزه که در جامعه مدرسین برگزار شد، گفت: مباحث مطروحه در این جلسه باید ظرف دو هفته آینده به خصوص با کسانی که نظرات خود را مطرح کردند با معاون آموزش و مسئول اساتید حوزه های علمیه مطرح و در این جلسات باید پاسخ ها و نظرات دو طرف بیان شود.

شورای عالی برآمده از تائیدات رهبری معظم و مراجع عظام تقلید است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: حداقل 10 نکته کلیدی در این جلسه مطرح شد و تصمیم نهایی نیز با شورای عالی حوزه های علمیه است، زیرا این مجمموعه برآمده از تائیدات رهبری معظم و مراجع عظام تقلید بوده است.

وی گفت: با اولیای حوزه عهد داریم که سروجان خود را فدای حوزه کنیم، زیرا حوزه عمود خیمه دین ونظام اسلامی است و اگر کسی مسئولیتی را می پذیرد بیش از آنچه متوقع است، باید وقت گذاری کند.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: در زمینه هدایت علمی،‌ که در اسناد و تاکیدات شورای عالی به این مساله توجه شده است؛ از افتخارات این دوره شورای عالی آن است که این دوره از تمام اسناد کلان حوزه عبور کرده است که یکی از آن محورها، هدایت علمی است.

معتقد به آزادی انتخاب استاد و تدریس هستیم

وی افزود: بنده معتقد به آزادی انتخاب استاد و تدریس هستیم؛ با موافقت شورای در نظر داریم که در پایه 5 و 6 نیز طلاب برخی از دروس را آزادانه انتخاب کنند؛ انتخاب آزاد و تدریس در حین تدرس، اصلی است که باید از آن صیانت کنیم؛ در این زمینه سنتی تر از اساتید سنتی هستیم.

وی گفت: از دیگر سوی سرپرستی و هدایت علمی نیز لازم است؛ راه هدایت علمی، راه میانه ای است که طلبه را رها نمی کند ولی مقید به آن است که مساله آزادی انتخاب باقی بماند.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: در زمینه انتقال طلاب از استان ها به قم، در زمینه  متاهل منعی وجود ندارد ولی در خصوص غیر متاهلین مشکل جا و مکان وجود دارد ولی سیاست مدیریت و شورای عالی بر ارتقای استان ها است؛ بنده در یک و نیم سال گذشته وضعیت حوزه 20 استان را از نزدیک بررسی کردم.

وی افزود: امروزه برخی از درس های خارج در استان ها به رسمیت شناخته شده است و علمای بلاد نیز روی اصل حضور طلاب در شهرها تاکید دارند و حوزه نیز در این جهت فعالیت می کند.

امام جمعه قم گفت: سخنی در خصوص حضور من در فضای مجازی مطرح شد، ولی بنده این بحث را مطرح نکردم که دو ساعت در فضای مجازی هستم، بلکه از فضای ارتباطی شبکه های اطلاع رسانی سفیر و مشابه به دنبال امورات طلاب هستم؛ طلاب در سامانه صفیر مشکلات خود را با بنده مطرح می کنند؛ هر روز ده ها پیامک را از سوی طلاب و یا اساتید دریافت و پاسخ می دهم.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: بیش از 1000 طرح و ایده در بانک طرح ها و ایده ها جمع آوری شده است؛ طرح امتحانات شفاهی از مصوبات و طرح های مهم شورای عالی است که باید این مسایل نیز تسهیل شود.
انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha