جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مختار کرمی

حوزه/ حجت الاسلام کرمی با تأکید بر این که روحانیت همواره پیشتاز عرصه های مختلف امدادرسانی است، گفت: در واقعه سیل اخیر، طلاب و روحانیون ضمن ابراز همدلی با سیل زدگان، با حضوری چشم گیر در مناطق آسیب دیده به یاری هم وطنان شتافتند و چهره واقعی روحانیت را به منصه ظهور رساندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در جمع طلاب و فضلای شهرستان های قروه و کامیاران که صبح امروز در مدرس شماره یک مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره کل با بیان این که حضور در جمع طلاب و فضلا و نیز تلاش برای ارتقاء سطح معنوی جامعه توفیقی الهی است، یادآور شد: طلاب علوم دینی باید از این که مروج معارف بلند قرآنی و تمام خوبی ها و ارزش ها هستند، به خود افتخار نمایند.

وی به ظرفیت های تبلیغی استان کردستان اشاره کرد و با بیان این که مبلغین استان کردستان از نخبگان این عرصه و افتخارات حوزه های علمیه هستند، اظهار کرد: همه ما بر سر خوان پر خیر و برکت سنت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و مکتب اهل بیت علیهم السلام نشسته ایم؛ این مهم بزرگترین سرمایه معنوی ما حوزویان است که باید از این موهبت الهی صیانت نماییم.

سخنران این نشست ضمن تأکید بر استفاده از تبلیغ سنتی، بر بهره گیری حداکثری از عرصه های نوین تبلیغی اشاره کرد و ادامه داد: تمرکز صرف بر تبلیغ سنتی جوابگوی نیازهای معرفتی جامعه نیست؛ باید ضمن حفظ محتوا، روش های تبلیغی را تغییر و از راهکارهای نویی استفاده نماییم.

حجت الاسلام کرمی به دایره تاثیرگذاری روحانیون در عرصه های مختلف اجتماعی اشاره نمود و تصریح کرد: متاسفانه با توجه به نقشه ها و توطئه های دشمنان اسلام، جایگاه روحانیت و دایره نقش آفرینی آن در جامعه، با کاهش روبرو شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان، پرهیز از گرفتاری در جریان های سیاسی و احزاب را از اصول نقش آفرینی طلاب در عرصه های تبلیغی عنوان کرد و ابراز داشت: طلاب باید ضمن تمرکز بر اصول اساسی اسلام و انقلاب اسلامی، از خدمت رسانی به جریان ها و گروه های سیاسی و احزاب، اجتناب نماید.

وی بر لزوم ارتقاء دانش تبلیغی در میان طلاب و حوزویان و تخصصی سازی فرایند تبلیغ تأکید و تصریح کرد: کسی که با آداب و رسوم منطقه آشنا نباشند، نه تنها دستاوردی در عرصه تبلیغ نخواهد داشت، حتی ممکن است اثرات مخربی در عرصه های اجتماعی ایجاد نماید.

حجت الاسلام کرمی اخلاق مداری را از الزمات رشد معرفتی اجتماع بشری برشمرد و ابراز داشت: با توجه به گسترش ابزار و آلات تبلیغی، روحانیت باید فکری نو برای ارتقاء سطح تبلیغی انجام داده، از ابزارهای نوین تبلیغی و رسانه ای حداکثر استفاده را داشته باشد.

وی ضمن اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بر اهمیت تبیین فرازهای مختلف این منشور انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: داشتن نگاه خوشبینانه نسبت به آینده و تزریق روحیه امید به آینده در جامعه و ایمان به وعده های الهی و نیز برخوداری از روحیه جهادی از شاخصه های مهمی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان، بر اهمیت نهادینه سازی مطالبه گری اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: مطالبه گری مردم و جوانان از کارگزاران نظام، از شاخصه های بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی با تأکید بر این که روحانیت همواره پیشتاز عرصه های مختلف امدادرسانی است، ابراز داشت: در واقعه سیل اخیر، طلاب و روحانیون ضمن ابراز همدلی با سیل زدگان، با حضوری چشمگیر در مناطق آسیب دیده به یاری هموطنان شتافتند و چهره واقعی طالبان علوم دینی را به منصه ظهور رساندند.

حجت الاسلام کرمی، در بخش پایانی سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی، ابراز داشت: ارتقاء سطح دانش تبلیغی مبلغین از جمله اقداماتی است که به منظور بالابردن دایره تأثیرگذاری مبلغین صورت می گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بر آمادگی روز افزون این سازمان در استقبال از گروه های جهادی و تبلیغی تأکید کرد و گفت: فعالیت های جمعی، در قالب گروه های تبلیغی، نتیجه پایدارتری نسبت به فعالیت های انفرادی دارد.

وی، حمایت از ائمه جمعه و برنامه های فرهنگی و تبلیغی علمای اهل سنت را از هدف گذاری های اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان برشمرد و اذعان داشت: در این طرح ضمن بهره گیری از ظرفیت علمای جوان اهل سنت، به دنبال بالا بردن سطح معنوی و معرفتی اقشار مختلف استان هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان، برگزاری کارگاه های آموزشی - تبلیغی تحت عنوان مبشرین فرهنگی را از دیگر اقدامات این اداره کل دانست و اضافه کرد: نیاز است تا دستگاه های فرهنگی به ویژه روحانیون ارتباط چهره به چهره و نزدیکی با علمای اهل سنت برقرار نمایند؛ این امر در ارتقاد ابعاد معنوی استان نقش بسزایی خواهد داشت.

حجت الاسلام کرمی ضمن تأکید بر اهمیت بسترسازی برای حضور مبلغین و طلاب در منطقه، خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی فراهم سازی امکانات و بسترسازی تبلیغی برای طلاب نخبه و متخصص را از اولویت های وظیفه ای خود می داند. استان کردستان شدیدا تشنه ابتکار و طرح های خلاقانه نخبگان تبلیغی است.

لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان

حجت الاسلام هوشیاری نماینده طلاب قروه و کامیاران نیز در ابتدای این نشست، ضمن اشاره به واقعه طبس، با بیان این که عملیات پنجه عقاب آمریکا، به اذن الهی خفت و خواری و آبرو ریزی استکبار جهانی را به دنبال داشت، اظهار داشت: این وقعه موهبتی الهی برای صیانت از مومنان بود.

وی در ادامه بایسته های گفتمان سازی انقلاب اسلامی توسط حوزه های علمیه را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: باید ضمن تبیین منطقی دستاوردهای انقلاب، فرصت ها و چالش های پیش روی انقلاب اسلامی را برای جوانان امروزی تشریح کرد.

نماینده طلاب قروه و کامیاران در مجمع نمایندگان در ادامه به فرازهایی از منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در رابطه با جایگاه تاثیرگذار حوزه و روحانیت در عرصه های مختلف اجتماعی اشاره کرد و افزود: مبلغین شهرستان قروه از نخبگان جوان حوزه های علمیه هستند که با پشتکار تبلیغی، تأثیرات قابل توجهی را در منطقه ایجاد کرده اند.

حجت الاسلام هوشیاری ضمن تأکید بر لزوم معرفی نخبگان تبلیغی و تجربیات ایشان، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با فعال سازی جوانان نخبه، بتوانیم گروه های تبلیغی قوی تری را تاسیس و در عرصه تبیین معارف ناب الهی نقش آفرینی نماییم.

نماینده طلاب قروه و کامیاران در مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم حضور در عرصه آموزش و پرورش را از بسترهای موثر فعالیت تبلیغی برشمرد و ابراز داشت: نیاز است تا با عقد تفاهم نامه همکاری با اداره آموزش و پرورش استان، از ظرفیت تبلیغی طلاب مستعد برای بهره مندی حداکثری از این فضا استفاده نماییم.

وی، راه اندازی منطقه تبلیغی ویژه را از نیازهای شهرستان های قروه و کامیاران برشمرد و یادآور شد: قروه جبهه جنگ عرصه های اعتقادی و حضور در این منطقه نیازمند روحیه جهادی است؛ با انگیزه الهی قدم های بزرگتری در عرصه تبیین معارف ناب الهی برداشته می شود.

حجت الاسلام هوشیاری در پایان سخنان خود بر اهمیت طرح های مطالعاتی در ارتقاء بخشی و به روز رسانی دانش های معرفتی طلاب تأکید نمود.

برپایه این گزارش، در بخش پایانی این نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان به سؤالات و دغدغه های تبلیغی طلاب و فضلای قروه و کامیاران پاسخ داد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha