جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان جنایت های روزانه رژیم آل سعود را در حق ملت یمن و حمایت از گروهک ها و سازمان های تروریستی و تکفیری در سوریه، یمن، لیبی و غیر آن محکوم کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان جنایت های روزانه رژیم آل سعود را در حق ملت یمن و حمایت از گروهک ها و سازمان های تروریستی و تکفیری در سوریه، یمن، لیبی و غیر آن محکوم کردند و گفتند: این جنایت و جنایت های دیگر رژیم بیانگر عمق شکست آن در به زانو در آوردن کشور و ملت های منطقه است.

 

سید فضل الله: تحریم ایران با تمامی پیمان نامه ها و قوانین بین المللی تعارض دارد

سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه نماز جمعه گفت: تحریم شدیدی که علیه ایران وضع شده با پیمان نامه های بین المللی و قوانین سازمان ملل متحد و حقوق بشر تعارض دارد و همگی آن را محکوم کرده اند.

وی به فاجعه اعدام مسلمانان عربستان اشاره کرد و گفت: باید دلایل و توجیهات این اعدام را بررسی کرد، به خصوص که بیشتر آن ها از مذهب بخصوصی بوده و دارای موقعیت های دینی و اجتماعی بودند، لذا باید در این احکام شک کرد به ویژه که در زمانی این احکام صادر شدند که منطقه شاهد خفقان است.

سید فضل الله انفجار تروریستی کلیسای سریلانکا را محکوم کرد و خواستار تشکیل جبهه واحد برای مقابله و محاصره کسانی که به دنبال ایجاد جنگ های دینی یا از بین بردن صلح در جهان هستند، شد و گفت: باید برای مقابله با افراطی گری، تعصب و تروریسم، یک ائتلاف بین المللی انسانی تشکیل شود.

 

شیخ دعموش: جنایت های رژیم آل سعود بیانگر عمق شکست آن در به زانو در آوردن ملت های منطقه است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله از رژیم آل سعود در پی اعدام ده ها نفر از شهروندان بی گناه عربستان انتقاد کرد و گفتک اینان هیچ جرم و گناهی مرتکب نشده بودند، جز اینکه حقوق ضایع شده خودشان و حقوق ملت مظلوم و محکوم به استبداد، عقب ماندگی و نادانی هستند را مطالبه کردند.

وی جنایت های روزانه رژیم آل سعود را در حق ملت یمن و حمایت از گروهک ها و سازمان های تروریستی و تکفیری در سوریه، یمن، لیبی و غیر آن محکوم کرد وگفت: این جنایت و جنایت های دیگر رژیم بیانگر عمق شکست آن در به زانو در آوردن کشور و ملت های منطقه است و این جنایت لکه ننگی بر پیشانی رژیم باقی خواهد ماند و هرگز عمل خیر و تقدیم کمک های انسانی به آوارگان آن را پاک نخواهد کرد.

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: آمریکا و هم پیمانان آن از تجاوز به یمن و غیر آن حمایت می کنند و جامعه بین الملل و سازمان های حقوق بشری باید این جنایت وحشتناک را محکوم کرده و مقامات سعودی را در لیست جنایت کاران جهانی قرار دهند.

 

شیخ خطیب: اعدام های عربستان بر اساس محاکمه عادلانه و ادله مستند نبود

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: آمریکا با سیاست های خصمانه و حمایت از تروریست های صهیونیستی و تکفیری، آنچنان که امام خمینی گفته، شیطان بزرگ است.

وی افزود: آمریکا و اسرائیل شرّ مطلق هستند که مردم فلسطین را مورد ظلم قرار داده و علیه ایران سیاست استکباری به کار گرفته و آن را مورد تحریم و محاصره قرار می دهد.

شیخ خطیب اقدام رژیم آل سعود در اعدام شهروندان عربستان را محکوم کرد و گفت: این اعدام ها بر اساس محاکمه عادلانه و ادله ثابت و مستند نبود و این چیزی است که سازمان های حقوقی و بین المللی بر آن تاکید دارند.

وی اشاره کرد: امیدوار بودیم که عربستان سعودی به جای تشدید احکام اعدام به درخواست های گفتگو با ایران و کشور های همسایه جواب مثبت بدهد.

 

شیخ حبلی: انفجار تروریستی سریلانکا، اسلام معتدل را هدف قرار داد

شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: انفجار تروریستی کلیسای سریلانکا که منجر به قربانی شدن صد ها نفر شد، نشان داد که طرح های تروریستی که مسلمانان و مسیحیان را هدف قرار می دهد، به دنبال فتنه انگیزی میان آن هاست.

وی افزود: این اقدام تروریستی تلاشی برای هدف قرار دادن اسلام معتدل بود، لذا باید آگاه بود تا سازمان های تروریستی و حامیان آن در تحقق اهداف خود در فتنه انگیزی موفق نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha