پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق گفت: موسسات آموزشی و فرهنگی عراق از برخی مشکلات رنج می برد و و نیازمند بازنگری در برنامه های درسی هستیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق گفت: ما در عراق در موسسات آموزشی و فرهنگی مشکل داریم و نیازمند بازنگری در برنامه های درسی هستیم.

ایشان با طرح این سوال که آیا آنچه در مدارس ما تدریس می شود، درست و سودمند است؟، گفت: زمانی که ما فرزندانمان را برای تعلیم به مهد کودک و مدارس می فرستیم، باید هدف خود از این کار را بدانیم.

آیت الله مدرسی اشاره کرد: هشتاد درصد فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مدارس از مطالبی که یاد گرفته اند در زندگی روزانه خود استفاده نکرده اند.

این عالم عراقی بر ضرورت تمرکز مدارس بر شناخت چگونگی حفظ سلامتی و امنیت در زندگی تاکید کرد و گفت: باید در معلوماتی که در مدارس تدریس می شوند، بازنگری شود و مطالبی که سودمند و ضروری است تدریس و تلاش شود که دانش آموز آنچه می خواند را بفهمد.

حوزه های کنونی به سمت حفظ متون و خواندن کتاب با هدف امتحان پیش می رود

ایشان افزود: این اسلوب تحصیلی در مدارس و حوزه های علمیه وجود ندارد و حوزه های کنونی به سمت حفظ متون و خواندن کتاب با هدف امتحان پیش می رود.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: نهاد های آموزشی و موسسات علمی باید پاسخگوی نیاز های مردم بودند؛ چراکه بسیاری از دانشجویان فارغ التحصیل مشغول به کار نمی شوند.

آموزش به تنهایی کافی نیست و باید به تربیت اهمیت داد

ایشان افزود: همه وزارت ها و شرکت های بزرگ باید دانشگاه و دانشکده های مخصوص داشته باشند تا کارکنان خود را آموزش و تربیت دهند.

ایشان در پایان گفت: آموزش به تنهایی کافی نیست و باید به تربیت اهمیت داد؛ چراکه آموزش بدون تربیت ممکن است به صورت سلاحی در جهت خسارت به بشریت استفاده شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha