پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در نشست با دادستان عمومی و انقلاب بجنورد از نبود نظارت کافی بر فضاهای تفریحی استان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشست مطالبه اعضای بنیاد عفاف و حجاب استان با دادستان عمومی و انقلاب بجنورد، با اشاره به وظایف دستگاه قضایی در پیشگیری از موارد خلاف عفاف و حجاب و گسترش حجاب و عفاف در جامعه، گفت: هم‌اکنون شاهد وضعیت مناسبی به لحاظ حجاب در کارکنان دستگاه و واحدهای مرتبط با دستگاه‌های مختلف استان نیستیم و از سوی دیگر نظارت لازم بر فروشندگان و کارکنان صنوف مختلف، مطب‌های پزشکی و گیشه‌های بلیت‌فروشی نیست.

وی با بیان این‌که این دستگاه‌ها نباید به بهانه فعالیت بخش خصوصی در واحدهای فعال در حوزه‌های زیرمجموعه خود از وظایف خودشانی خالی کنند اظهار داشت: در حوزه کارکنان دولت نیز ارزیابی‌ها باید به‌طور واقعی و خارج از ارزیابی پوسته‌ای و مقداری جدی‌تر انجام شود.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی در ادامه سخنان خود خواستار جلوگیری از عرضه کالای قاچاق و البسه نامناسب عفت عمومی جامعه و نظارت بیشتر در این حوزه شد و گفت: گزارش‌های مختلفی از گلایه‌های قشر متدین جامعه از وضعیت نامناسب حجاب در هنگام برپایی نمایشگاه‌های مختلف در سطح استان و برگزاری کنسرت‌ها به بنیاد عفاف و حجاب استان رسیده است.

وی همچنین با اشاره با افزایش کشف حجاب در مراکز تفریحی و گردشگری به‌خصوص باباامان خواستار نظارت بیشتر دستگاه‌های نظارتی بر این اماکن و برخورد با مظاهر مصرف دخانیات، سگ گردانی و دوچرخه‌سواری بانوان با وضعیت نامناسب در مراکز تفریحی شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ضمن بیان انتظارات این بنیاد از دستگاه قضایی در برخورد با بدحجابی و بی‌حجابی از نبود نظارت کافی بر موارد خلاف عفت و حجاب در پارک‌های تفریحی بجنورد انتقاد کرد.

وی همچنین از رسیدن گزارش‌های متعدد از ارائه خدمات خلاف شرع در آرایشگاه‌های زنانه در استان خبر داد و از دادستان مرکز استان خواست تا با این موارد برخورد جدی شود.

 دادستان عمومی و انقلاب بجنورد نیز در این جلسه با تشکر از مطالبه گری اعضای بنیاد عفاف و حجاب استان از دستگاه قضایی در برخورد با موارد خلاف عفت و حجاب در جامعه از نبود عِده و عُده کافی در برخورد با عرضه پوشاک خبر داد و گفت: متأسفانه در این حوزه تقاضای زیادی وجود دارد و با وجود برخوردهای صورت گرفته تقاضای موجود در بازار برای خرید این البسه فراوان است.

مسلم محمدیاران افزود: متأسفانه در این حوزه الگوی مناسبی ارائه نشده و من کار خاصی در استان ندیده‌ام که بخواهد متناسب با ذائقه مردم و در راستای حفظ حجاب باشد.

وی تصریح کرد: در این راستا ما آمادگی داریم از تمام ظرفیت دستگاه قضایی استفاده کنیم اما از دیگر دستگاه‌های مرتبط نیز باید مطالبه جدی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha