جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، گفت: باید بیانیه گام دوم چراغ راه همه بخش‌های کشور در چهل‌ساله دوم انقلاب و نظام اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با معاونان تعلیم و تربیت بسیج استان، بر توجه ویژه به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در برنامه‌های بصیرتی بسیج تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه بندبند سرفصل‌های این بیانیه قابل تدریس است، افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه تأکید فرموده‌اند باید سه مسئله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی نقشه راه ما باشد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه این سه مترتب بر همدیگر بوده و باید آن‌ها را در گام دوم انقلاب پیش ببریم، تصریح کرد: باید یکی‌یکی ساخته شویم تا جامعه خوبی داشته باشیم و وقتی جامعه پردازی کردیم پس از آن می‌توانیم برای تمام دنیا الگودهی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تا انسان‌ها یکی‌یکی درست نشوند کشور درست نمی‌شود، خاطرنشان کرد: کار حلقه‌های صالحین این است که انسان‌ها را یکی‌یکی درست کند تا جامعه درست شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ضرورت تبیین بیانیه در نشست‌های حلقات صالحین بسیج، گفت: این بیانیه درواقع شرح قانون اساسی و نظام اسلامی است، زیرا رهبری در این بیانیه چیزی را فروگذار نکرده و برنامه آینده نظام و کشور اسلامی را طراحی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید تفسیر بیانیه سرلوحه کار ما باشد، اضافه کرد: باید مربیان صالحین در مورد این بیانیه مباحثه کنند؛ به‌گونه‌ای که بندبند این بیانیه قرائت شده و بررسی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به مربیان حلقات صالحین بسیج استان، اظهار کرد: باید این بیانیه متن کار شما در آموزش‌ها و نشست‌های مربیان و سرمربیان حلقه‌های صالحین باشد.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب منبع عظیمی برای خوراک‌دهی و تغذیه حلقات صالحین است، تصریح کرد: اگر این بیانیه به‌درستی برای این مجموعه تبیین شود انقلاب پشتوانه فرهنگی عظیم و غنی خواهد یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه کلمه به کلمه این بیانیه حساب‌شده است؛ به‌گونه‌ای که یک کلمه اضافی ندارد، افزود: درواقع می‌توان گفت بیانیه گام دوم انقلاب تفسیر عبارت «جمهوری اسلامی آری» است و به این سؤال پاسخ می‌دهد که چرا ما به جمهوری اسلامی آری گفتیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید بیانیه گام دوم چراغ راه همه بخش‌های کشور در چهل‌ساله دوم انقلاب و نظام اسلامی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha