پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 490229
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
برگزاری مسابقات قرائت قرآن کریم در کویته

حوزه/ خانه فرهنگ ایران در کویته با همکاری دارالقرآن اقراء (اهل سنت ) به مناسبت ماه شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان ، مسابقه باشکوه قرائت قرآن برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،خانه فرهنگ ایران در کویته با همکاری دارالقرآن اقراء (اهل سنت ) به مناسبت ماه شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان، مسابقه باشکوه قرائت قرآن را در محل خانه فرهنگ برگزار کرد.

رفیعی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران، عقدائی مسئول خانه فرهنگ، انوارالحق حقانی امام جمعه اهل سنت شهر کویته، جمعه اسدی و سید هاشم موسوی امامان جمعه شیعیان شهر کویته، کارگزاران کنسولگری کشورمان در کویته،جمعی از شخصیت های فرهنگی و دینی ، مسئولین و تعدادی از قاریان دارالقرآن های شیعیان واهل سنت شهر حضور داشتند.

مسئول خانه فرهنگ در سخنانی به اهمیت برگزاری این مسابقات اشاره وگفت : هدف از برگزاری مسابقات فرهنگ‌سازی و ایجاد اقبال به سمت کلام الهی و نشان دادن این است که قرآن می‌تواند مدیریت زندگی افراد را در دست گیرد. قرآن برای همه موقعیت های زندگی انسان ها برنامه ریزی کرده است و به تمام ابعاد وجودی انسانی توجه دارد که با مطالعه می توانیم به ابعاد مختلف آن که به صورت کلی و جزئی پرداخته شده است، دست یابیم.

وی یکی از اهداف مهم مسابقات را جذب جوانان و انس آن ها با قرآن دانست و گفت: بروز مشکلات و آسیب های اجتماعی از عدم توجه به قرآن ایجاد می شود.

پس از سخنان مسئول خانه فرهنگ، قاریان قرآن در دو گروه 5 نفره تحت نظارت و ارزیابی دو نفر از قاریان بنام منطقه، ابراهیم کاسی، قاری ممتاز بین المللی کشور پاکستان و قاری انور الحسن به رقابت پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha