پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
همایش علمی "علامه آقا بزرگ تهرانی و تأثیر آن در احیای میراث اسلامی" در کربلا برگزار شد

حوزه/ آستان مقدس عباسی با همکاری دانشگاه کوفه همایش علمی بین المللی "علامه آقا بزرگ تهرانی و تأثیر آن در احیای میراث اسلامی" با حضور شخصیت ها و هیئت های دینی و دانشگاهی و متخصصین زمینه میراث در کربلا برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آستان مقدس عباسی با همکاری دانشگاه کوفه همایش علمی بین المللی "علامه آقا بزرگ تهرانی و تأثیر آن در احیای میراث اسلامی" با حضور شخصیت ها و هیئت های دینی و دانشگاهی و متخصصین زمینه میراث در کربلا برگزار کرد.

این همایش با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی آغاز شد که در آن تاکید کرد: نجف اشرف محل رویش علما و متفکرین بوده و است و شیخ محمد محسن معروف به آقا بزرگ تهرانی یکی از علما و بزرگان بوده که صحبت کردن در مورد شخصیت آن طولانی و بی پایان است.

بعد از آن استاد محسن العبادی معاون رئیس امور علمی رئیس دانشگاه کوفه به سخنرانی پرداخت و گفت: دانشگاه کوفه در میان ارکان سه گانه دینی، تمدنی، علمی، انسانی، فکری و فرهنگی رشد یافته که اولین رکن آن مسجد کوفه است که منبر حضرت امیرالمومنین (ع) در آن قرار داشت.

وی افزود: رکن دوم آن حرم حضرت امیرالمومنین (ع) است که به برکت آن حوزه علمیه نجف در کنار آن تأسیس شد و رکن سوم مسجد سهله است.

در بخش دیگر همایش، جلسات پژوهشی در محور های مطرح شده از سوی همایش در دو جلسه برگزار شد و بیش از ۳۰ مقاله به این همایش ارسال شد.

از فعالیت های دیگر همایش، رونمایی از کتاب "مستدرک الذریعه الی تصانیف الشیعه" به تحقیق احمد الحلّی و همچنین بازگشایی نمایشگاهی از تابلو های هنری و آثار شیخ المحققین آقا بزرگ تهرانی بود.

در حاشیه این همایش علما و فضلای حوزه علمیه با سید صافی متولی آستان مقدس عباسی و نماینده آیت الله سیستانی دیدار و از اقدامات آستان در بازگشایی مراکز میراث اسلامی در استان های عراق تشکر و قدردانی کردند.

در این دیدار بر برگزاری همایشی از این دست و بررسی شخصیت پژوهشگران بزرگی همچون آقا بزرگ تهرانی تاکید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha