سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از غبارروبی و عطرافشانی هزار و ۲۰۰ مسجد شهری و روستایی استان هم‌زمان با دهه سوم شعبان المعظم و موعد تکریم و غبارروبی مساجد خبر داد.

حجت‌الاسلام علی خادمی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به آغاز دهه سوم شعبان المعظم و دهه تکریم و غبارروبی مساجد، از اجرای آیین غبارروبی از مساجد استان خبر داد و اظهار داشت: آیین غبارروبی مساجد با هدف مهیا ساختن مساجد برای حضور مردم و روزه‌داران در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم غبارروبی از مساجد استان از هفتم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا پانزدهم همین ماه ادامه دارد، افزود: این مراسم معنوی جلوه‌ای از خلوص نیت و آمادگی برای مهمانی خدا محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: در این مراسم معنوی نمازگزاران و مؤمنان در مساجد گوناگون شهری و روستایی به غبارروبی و عطرافشانی این اماکن مذهبی پرداخته و به این طریق برای ماه مهمانی خدا آماده می‌شوند.

وی ادامه داد: افزون بر مردم مؤمن و نمازگزار، دستگاه‌های اجرایی نظیر ستاد اقامه نماز، فرمانداری، دهیاری، هلال‌احمر و شورای هماهنگی ائمه جمعه استان هم در غبارروبی مساجد و مکان‌های مذهبی شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه در سال جاری آیین غبارروبی از مساجد استان در سه بخش هیئت‌ امنای مساجد و ائمه جمعه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: این آیین معنوی تلاشی کوچک برای معرفی کارکردهای مساجد در سطح جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: ترغیب مردم برای مشارکت در برنامه‌های مساجد، ارتقای سطح کیفیت فعالیت مساجد، ایجاد نشاط معنوی و توجه به اهمیت تقویت بنیاد خانواده با محوریت مساجد و تقویت این دو عنصر مهم به‌عنوان دو نهاد مؤثر در تربیت ازجمله اهداف برگزاری این آیین معنوی است.

 

حجت‌الاسلام خادمی افزود: نظافت و شست و شوی مساجد، آذین‌بندی، فضاسازی و آراسته سازی محیط داخلی و بیرونی مساجد، اهدای قرآن و نصب ادعیه رمضان از جمله فعالیت‌های آیین غبارروبی مساجد و استقبال از ماه مبارک رمضان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در استان خراسان شمالی 168 بقعه متبرکه و حدود یک هزار و 500 مسجد، تکیه و حسینیه شیعه و سنی وجود دارد که 200 باب آن در مناطق شهری و باقی در مناطق روستایی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha