جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید هر کس در حوزه کاری خود با توجه به شعار رونق تولید، مولّد باشد، گفت: امسال هر کس باید سعی کند بر آنچه دارد اضافه کند؛ یعنی تولیدگر باشد نه مصرف‌گرا.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با شماری از مسئولان استانی، ضمن تبیین دعای ابتدای سال، بر ارتقای خدمات و فعالیت‌ها در سال جاری تأکید کرد و با بیان اینکه دعای تحویل سال از 40 سال پیش در کشور اجرایی شده است، گفت: ما 40 سال است که مقلب‌القلوب و محول‌الاحوال شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی تحول عظیم و عجیبی در کشور ما پیدا شد؛ به‌گونه‌ای که در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، سیاسی و ... تحول عظیمی روی داد، افزود: ما در جریان انقلاب اسلامی مقلب‌القلوب هم شدیم؛ زیرا دل‌های ما از اول انقلاب تابه‌حال به‌واسطه سخنان رهبری و خون شهدا منعطف شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: ما در دوران رژیم ستم‌شاهی اعتکاف و این میزان استقبال از مساجد و هیئات را نداشتیم و این‌همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها و ارادت‌ها به امام عصر (عج) متجلی نبود.

وی تصریح کرد: در آن دوران در مسجد جمکران چند نفر بیشتر نماز نمی‌خواندند؛ اما اکنون این تحول و تغییر فضای معنوی و زیبایی‌های دینی که در کشور پیدا شده همه نتیجه پیاده شدن این دعا است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه قرار است در چهل‌ساله دوم انقلاب بخش دوم دعا یعنی «حول حالنا الی احسن الحال» به اجابت برسد، گفت: در این راستا بیانیه گام دوم انقلاب تکلیف همه ما را سنگین‌تر کرده است.

وی افزود: بر این اساس در دهه پنجم انقلاب باید کیفی‌تر و ریشه‌ای‌تر عمل کرده، خدمت‌رسانی‌های ما گسترده شده و بسترساز تمدن اسلامی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در این راستا باید هر کس در حوزه کاری خود با توجه به شعار رونق تولید، مولد باشد، گفت: امسال هر کس باید سعی کند بر آنچه دارد اضافه کند؛ یعنی تولیدگر باشد نه مصرف‌گرا.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم تولید در کشور رونق یابد تنها نباید به فکر خود باشیم، افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم در بیانیه گام دوم تأکید می‌کنند خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی سه محور برای گام برداشتن در چله دوم انقلاب است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: در این راستا لازم است همه ما برای تربیت خود، سوق دادن جامعه به سمت خوبی‌ها و دعوت جهان به سمت ارزش‌های متعالی دین تلاش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha