جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله فلاحتی-بزرگداشت آیت الله بهجت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی امروز در دیدار با اعضای ستاد دهمین سالگرد بزرگداشت آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) با اشاره به اینکه بزرگداشت علمای دین احیای ارزش های اسلامی است، گفت: ایشان فقیهی نوآور و با جرأت بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امروز در دیدار با اعضای ستاد دهمین سالگرد بزرگداشت آیت الله العظمی بهجت فومنی با اشاره به اینکه بزرگداشت علمای دین، احیای ارزش های اسلامی است، اظهار کرد: احیای نام آیت الله العظمی بهجت(ره) در حقیقت احیای اسلام و ارزش های اسلامی است.
 

وی ادامه داد: در روایات آمده؛ زمانی که انسان نام صالحان را به زبان می آورد خدای متعال در آن لحظه رحمت خود را بر او نازل می کند زیرا صالحان مورد توجه ذات اقدس الهی هستند.
 

امام جمعه رشت با بیان اینکه آحاد جامعه بر سفره علمای اسلام نشسته اند، تصریح کرد: شیعه همواره درون خود عالمانی داشته که احیاگر راه تشیع بودند.
 

وی با اشاره به ویژگی های آیت الله العظمی بهجت(ره)، بیان کرد: ایشان بنده خالص خدا بود و این ویژگی می تواند برای اقشار مختلف جامعه الگو باشد.
 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان روایتی از امام علی(ع)، خاطرنشان کرد: خدا را بندگانی است که این بندگان در گفتار، رفتار و عمل هیچ وقت از خدا سبقت نمی گیرند و طبق امر خدا عمل می کنند.
 

رئیس شورای حوزه علمیه گیلان آیت الله العظمی بهجت را فقیهی تمام عیار عنوان کرد و گفت:ایشان فقیهی نوآور و با جرأت بود. فتوای اجازه تلقیح مصنوعی از نوآوری های فقهی آیت الله العظمی بهجت بود.
 

امام جمعه رشت، خواستار انتشار مجموعه سخنرانی ها در مراسم ارتحال آیت الله العظمی بهجت در قالب کتاب شد و افزود: امروزه جوانان به دنبال الگو هستند و عالمان دینی بهترین الگو محسوب می شوند.
 

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در پایان با اشاره به اینکه آیت الله العظمی بهجت یک شخصیت فرا ملی و جهانی است، بیان کرد: حضور در مجلس بزرگداشت ایشان موجب تابیدن نور معنوی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha